dijous, 2 de març del 2023

Montserrat - Clot de la Mònica - Serrat Inferior d'en Muntaner - Via Traca i Mocador 02/03/2023

EL Serrat Inferior d'en Muntaner, hi ha algunes vies curtes i de dificultat moderada que estan bé per quan les previsions meteorològiques no són massa bones com les d'avui.

Quan deixem el cotxe a Collbató estem a 4º i fa un xic d'aire,  a veure com estarem al peu de via.

Una aproximació curta ens deixa al peu de via.

No ens ho pensem gaire i ja comencem escalar, fa fred, però ho podrem aguantar.

La via és fàcil ies deixa fer molt bé malgrat el fred.

Ràpidament puja l'Ita

I ja comença el segon llarg

La via es deixa fer i resulta ideal per un dia com avui.

Quasi sense adonar-nos compte ja som a dalt.

La segona reunió i última

Ressenya original dels germans Masó.

Aproximació: des del Clot de la Mònica, que hi poden anar des de Collbató o des de l'aparcament de la Vinya Nova,  pujarem en direcció a l'Artiga Baixa fins que trobarem un pedró que ens marcarà el camí que comença a pujar en direcció el Frare de Baix, nosaltres però, anirem en tendència a la dreta fins situar-nos sota del serrat on ja trobarem el peu de via. La via la podem començar des de baix de tot o entrant de dreta a esquerra.

La via: itinerari de dos llargs, amb bona roca, i amb l'equipament just i necessari, on hi trobarem alguns passos bonics. Ideal per un dia fred que no puguem fer altres vies. Per fer-la una vegada.

1er. llarg: 35 metres. III, IV. 3 parabolts. Nosaltres hem entrat des de la dreta i hem anat directes a buscar el primer parabolt, després hem anat pujant sempre en tendència a la dreta fins a la reunió.

2on llarg: 35 metres. III, IV.  3 parabolts. Sortirem per la placa fàcil fins el primer parabolt, després segueix un xic més dret fins que trobarem un punt que cal fer un flanqueig fins una savina, després pujarem per un esperó fins a la reunió. El pont de roca que marca la ressenya no està equipat, cal saber-lo trobar.

Descens: Pujarem una mica i ja veurem unes fites que ens portaran al camí de l'Artiga baixa que seguirem fins a trobar el camí de pujada.

Material: 6 cintes exprés,  una baga savinera i un micro friend, pot anar bé.

Oberta per: Ernest Masó, Conxita Pérez,  Oscar i Albert Masó - 23/06/2012

Apa a escalar que el mon s'acaba