diumenge, 5 de març del 2023

Sant Llorenç de Montgai - Paret del Pont - Via: Integral Pim Pam - 04/03/2023

Tornem a la Paret del Pont, repetirem una part d'una via, doncs la part de dalt ja l'havíem fet, i ens faltava el primer llarg que és la via. Tita Pon.

La via Tita Pon, només té un llarg i està equipat amb espits, però és un llarg senzillament preciós; una placa dreta,  amb bona pressa i amb algun pas al mig on haurem de tibar de presses més petites, però aconseguir-lo us deixarà ben satisfets.

La Laura entrant a la placa, el primer pas, és un xic desplomat, sort que hi ha molt bona pressa.

L'aigua del pantà sempre li dona un cert encant.

Un pas bonic del segon llarg, la resta és per anar sota d'un esperó gris al costat d'un diedre.

La Laura en el mateix pas

El tercer llarg també està ben trobat, haurem de superar alguns ressalts ben bonics.

A la part alta hi trobarem un diedre bonic, però molt curt.

La Laura superant el darrer pas que ens portarà al cim.

L'Ita en el mateix pas.

Les dues princeses al cim.

Aquesta vista sempre ens deixa meravellats.

Aprofitem per fer la foto al cim, per celebrar que ens ho hem passat d'alló més bé.

Aproximació: des de Camarasa agafarem la carretera que va a Sant Llorenç de Montgai i la seguirem fins arribar al pont, uns metres abans trobarem un bon aparcament per deixar-hi el cotxe. Després creuarem el pont i agafarem una pista a la dreta uns 50 metres i trobarem un pujador que ens portarà a una feixa, anirem a l'esquerra i ja veurem el peu de via. (Nom al peu)

La Via: La Integral Pim Pam, és la combinació de dues vies; la Tita Pont i la Pim Pam. La primera és una placa molt bonica i equipada en espits, i la segona són un ressalts amb passos bonics i equipada amb parabolts. El conjunt està prou bé. Recomanable.

1er. Llarg: 35 metres. III. 6a, V+. primer pujarem a sobre d'un gran bloc i anirem a buscar el primer espit, el primer pas és un xic desplomat, després ja entrats en la placa anirem pujant vertical i al mig hi trobarem un pas una mica més difícil, que ens ho haurem de mirar una mica més. Superat aquest tram, la dificultat baixa una mica fins que sortim a un tram fàcil que ens portarà a la reunió.

2on. Llarg:  30 metres. IV. I. 1 pont de roca i 1 parabolt.  Anirem caminant a l'esquerra fins a sota d'un ressalt on trobarem el nom en una pedra que ens indica que comença la via Pim Pam. Superarem aquest ressalt i seguirem grimpant fins a trobar la reunió. (Només hi ha un parabolt, però és pot reforçar amb algun friend.

3er. Llarg: 35 metres. V+, V, V+, III.  Superem amb una bona tibada el primer ressalt, després en trobem un altre pas per entrar en un esperó que al final ens portarà al diedre. Un cop superat el diedre encara trobarem un altre ressalt on haurem de fer una bona tibadeta. Tot seguit anirem a buscar un replà on hi ha un parabolt per fer la reunió. Aquí també ho podrem reforçar amb un friend.

4art. Llarg:  25 metres. I, IV. I.  Ara només ens quedarà superar un petit ressalt i seguir caminant fins el cim.

Descens: des del cim seguirem unes fites que ens portaran a un coll, des d'aquí seguirem un corriol que baixa força dret fins uns camps i tot seguit fins a la carretera.

Material: 10 cintes exprés + R. Algun friend per reforçar la reunió, però prescindible, ja que estan en un bon replà.

Oberta per:

- Via Tita Pont: Manel Solis i L. Brunat.
            - Via  Pim Pam: J. Marmolejo, E, Planas, i C. Barri.