dimecres, 15 de març del 2023

Montserrat - Paret de la Codolosa - Via Pensionistes - 13/03/2023

La via dels Pensionistes busca el seu espai entre les vies Alimera i de les Cabres, on haurem d'estar atents per no passar-nos d'una via a l'altra, tot i així ha quedat prou reeixida amb passos força bonics especialment en el segon llarg.

Aquesta foto juntament amb el nom us ajudarà a situar l'inici de la via.

En el segon llarg ens haurem de posar sobra una llastra i després ens trobarem el pas més finet de la via. Compte en no anar a la dreta que ens posarem a la via de Les Cabres.

Després anirem pujant per una placa molt bonica i amb molt bona roca.

L'Ita en el segon llarg.

Iniciant el tercer llarg

Darrers metres de la via.

Aproximació: Des de l'urbanització de Collbató pujarem per la Dracera del Fray Garí fins que trobarem una trenca a mà dreta que ens portarà al peu de les primeres vies. Anirem a la dreta de tot i trobarem un corriol que ens baixarà al peu de Via. 15 minuts.  La via comença al centre de la paret. Retol a l'inici.

La Via: itinerari de tres llargs, ben equipat i amb bona roca en general. Malgrat està molt junta a les altres vies, té el seu espai on hi trobarem passos bonics. Recomanable.

1er. Llarg: 45 metres. IV+.  Pujarem drets per un diedre/canal fins que anirem a l'esquerra per sota d'un ressalt fins a trobar la reunió.

2on. Llarg: 25 metres. V, V+, V.  Anirem a la dreta fins sota d'una llastra que superarem molt bé, ja que hi ha molt bona pressa. Després seguirem verticals per una placa fina, (V+), per agafar un xic de tendència a l'esquerra per una especie de diedre que ens portarà a la reunió.

3er. Llarg: 30 metres. IV/IV+.  Pujarem per una especia d'esperonet que ens portarà sota d'un sostre roig (visible des de la reunió).  Passarem per sota del sostret a la dreta i ja trobarem la reunió.

Descens: Ràpel de 50 metres fins a la primera reunió de la Via De Les Cabres, i d'aquí fins a terra. 40 metres.

Material: 7 cintes exprés més R. (Via equipada).