dimarts, 21 de març del 2023

Sant Llorenç de Montgai - Paret de la Formiguera - Via: Los Hijos de Palau 18/03/2023

Via curta de dos llargs, de grau amable i ben equipada que us farà gaudir de la bona roca d'aquest sector. Aquesta via és ideal per complimentar-la amb les altres vies veïnes; "Niño de los Peines" i "Fase Uno", així passareu un dia bonic d'escalada al sol a primera hora.

Nosaltres ja només ens restava fer aquesta via d'aquest sector, i, sempre es quedava pendent, avui, per fi, li ha arribat la seva hora.

La ressenya de les vies veïnes també les trobareu en aquest blog.

Una bona vista del sector des de l'aparcament.

L'Ita no s'ho pense dos cops i comença el primer llarg.

I només fer els primers metres ja veu que la cosa es posa fineta. Un llarg que has d'anar mirant els passos i anar superant-los poc a poc.

Arribant a la primer a reunió.

El segon comença més fàcil fins arribar sota d'un ressalt sota d'una fissura, on trobarem un pas més difícil. Després ja per terreny més fàcil fins a la reunió.

L'Ita sortint de la via.

Aproximació: des del pàrquing de la Formiguera anirem pujant pel corriol, passarem la trenca que puja a la via del tren, creurem el torrent i pujarem una mica. Aquí tenim dues opcions: a) pujant caminant i ho farem per un corriol que surt a l'esquerra (fita) i que ens portarà a peu de via. B) pujar per la via fàcil que ens trobarem uns 10 metres després de la trenca anterior. Tres llargs de III que es podem fer en dos. Al final de la via anirem a buscar un corriol amb l'ajuda d'unes cadenes, després pujarem arran de la paret fins al peu de la via.

La via: Itinerari de dos llargs, ben equipats amb parabolts, on el primer ens trobarem amb bona roca però més arrodonida i en el segon llarg hi trobarem un pas més difícil a la part final. El conjunt està prou bé i ideal per combinar-ho amb les vies veïnes. Recomanable.

1er. Llarg: 25 metres. V, V+,V, IV.  Només arrencar ens costarà una mica adaptar-nos en aquesta roca, doncs és bona, però força arrodonida i això et fa anar buscant una mica a la dreta, una mica a l'esquerra fins arribar una savina que després ja és més fàcil fins arribar a la reunió.

2on. Llarg: 25 metres. IV, IV+, V+, V.  sortim per l'esquerra de la reunió i enfilem una placa ajaguda fins sota d'un ressalt. Aquí ens ho haurem de mirar una mica per superar-lo i entrar en una fissura ampla que seguirem fins a la reunió.

Descens: podem baixar en ràpel per la mateixa via. Si volem baixar caminant primer pujarem una mica i després ja trobarem un corriol que ens portarà a la via. Aprofitarem el túnel per passar a l'altra vessant i seguirem pel corriol fins a l'aparcament.

Oberta per: David Palau, amb la col.laboració de Juan Gutierrez. 2021.

Material: Via equipada amb parabolts, 10 cintes exprés + R.