divendres, 3 de març del 2023

Rasquera - Serra de Cardó - Paret de les Picòssies - Via: Si encara fossis aquí (Chiky) 3/3/2023

Tornem a baixar a Rasquera, el bon record de la via:  Fava al Rei, ens motiva a tornar-hi. Aquest cop ens acompanyen en Ferran i l'Arseni. Anirem a vies diferents. Ells aniran a la via: Fava al Rei i nosaltres anem a la via: si encara estiguessis aquí (Chiky). Una via oberta per Antoni Alarcon en solitari en homenatge al seu gos, que segur que li porta molt bons records.

Aquí us deixem la nostra ressenya.

El primer llarg ja es veu ferm, i també es nota que s'ha fet molt bon sanejament.

Arribant a la primera reunió.

El segon llarg és un diedre perfecte, amb una roca excel·lent, amb passos difícils però ben bonics. Una petita joia.

El llarg és força mantingut, on he tingut que fer 1 pas Ao, per sortir de la reunió i altre al mig del diedre.

A la sortida del diedre arribant a la reunió, ben contenta doncs li ha sortit tota neta.

En el tercer llarg, que farem un flanqueig per situar-nos sota d'unes bones plaques.

La tercera reunió.

L'inici del quart llarg és una placa preciosa.

Entrant a la quarta reunió.

El cinquè llarg des de sota, ja es veu que serà vertical i amb una roca excel.lent on progressar-hi serà plaent.

Llarg molt ben equipat amb passos molt bonics.

En el darrers metres caldrà un xic en compte, doncs hi ha algunes pedres a controlar.

Molt contents ens fem una foto abans de començar els ràpels.

La via ens agradat molt, i cal felicitar a l'Antoni Alarcon per haver trobat aquesta línia tant bonica i també per la feina de sanejament que hi ha fet.

Aproximació:
 Des de Rasquera agafarem la carretera que va a El Perelló i just passat el quilometre 17 trobarem una pista asfaltada a ma dreta. Aquesta pista va a la Font i al Refugi del Teix. Seguirem per la pista on trobarem alguna trenca que va als masos, nosaltres seguirem per la pista principal, amb trams asfaltats, trams de terra i trams encimentats. Arribarem a una tanca pel bestiar que obrirem i tornarem a deixar ben tancada. Després seguirem amb forta pujada fins a l'aparcament al costat d'uns abeuradors. Des d'aquí ja podreu situar les vies ja que es veu molt bé la paret.

Des dels abeuradors anirem fins una basa que voltarem per la part alta, al final trobarem un corriol que ens portarà fins al peu de via en uns 15 minuts. A l'inici de la via hi trobarem una sageta picada.

La Via: itinerari molt ben trobat, amb molt bona roca i l'equipament just i necessari, que ens farà gaudir d'una preciosa escalada amb un entorn encisador. Les tirades 2ª i 5ª són de traca i mocador.  Molt recomanable.

1er. llarg: 35 metres. IV, V-, IV.  Pujarem fins una alzina i després seguirem per una especie de diedre, al final anirem a buscar unes plaques que van a la dreta, passos bonics per disfrutar, després per terreny més fàcil fins a la reunió al peu del diedre.

2on. llarg: 30 metres. Ao, 6a, Ao, 6a, V+, V.  La sortida de la reunió no he trobat el pas i he fet Ao, (un cop fer l'Ao si que ho he vist), després anirem progressant pel diedre amb una roca bonissíma, fins que trobarem un pas estrany a la mitat que tampoc m'ha sortit. Un cop superat ja es tomba una mica i sortirem per la dreta del diedre. (Compte amb els blocs) i després pujarem vertical fins a la reunió.

3er. llarg: 25 metres. III.  Pujarem una mica fins agafar un pont de roca, després iniciarem un flanqueig fàcil fins un punt que trobarem un pi i que haurem de baixar una mica fins una cornisa que seguirem caminant fins a la reunió.

4art. llarg: 30 metres.  V, V+, V. Sortim verticals per una placa amb una roca increïble,  després anirem a l'esquerra i ens trobarem amb un pas un xic més difícil, un cop superat, seguirem per una placa fins a la reunió.

5è. llarg: 30 metres. V, V+, V+/6a-. V.  llarg molt trempat i bonic, que poc a poc el farem molt bé. Un llarg preciós.

Descens: ràpel de 60 metres de la reunió, 5 a la reunió 3, i un segon ràpel de 40 fins a terra. Després seguirem baixant arran de paret fins al peu de via.

1ª Ascensió: Antoni Alarcon en solitari, amb la col.laboració de Jaume Prats.

Material: 12 cintes exprés, i un joc de Tòtems.