divendres, 17 de març del 2023

Malanyeu - Paret del Devessó - Via Jubilats - 14/03/2023

Quasi a dalt de la piràmide, entre les vies Francesc Suñol i Sac d'impaciència, en Francesc Panyella i en Joan Baraldés, encara han aconseguit trobar una línia sense xafar les altres. Amb un primer llarg molt bonic, un segon de tràmit i el tercer encara està prou bé. Segur que es farà força, doncs és una via totalment equipada.

Amb dos dies hem fet les tres vies darreres ( 2 a la Codolosa i aquesta a Malanyeu) obertes per en Francesc Panyella "Pany" i en Joan Baraldes, totes estan prou bé, però totes estan força "apretades" en el terreny.

Des de baix, ja veurem que tenim una placa típica de les de Malanyeu, que segur que ens agradarà.

Com totes les vies de  Malanyeu, la placa del primer llarg la superarem gràcies als forats que surten just on són necessaris. (Foto Arseni Lago)

l'Arseni en plena feina del primer llarg.

Els darrers passos abans d'entrar a la reunió.

Entrant a la primera reunió on trobarem una roca que fa mal en els dits de bona que és, però abans haurem passat uns metres de roca a controlar.

L'Arseni sortint de la reunió, anant a buscar una curta placa del segon llarg.

l'Ita en la placa del segon llarg.

Començant el tercer llarg (Foto Arseni Lago)

Darrers metres de la via. (Foto Arseni)

Foto cim ( Foto Arseni)

Una vista diferent del mateix lloc de sempre, no em cansaré mai d'admirar aquesta zona.

Ara només ens quedarà una baixada preciosa fins el cotxe.  (Foto Arseni)

Aproximació: Poc abans d'arribar el poble i passat Can Anglada, deixem el cotxe al costat d'uns contenidors. Des d'aquí caminem uns metres per la carretera i veurem que surt una pista a ma esquerra, la seguim fins que veurem a davant nostra una casa gran i que a l'esquerra podem creuar els filats per un pas que busca un corriol que baixa en direcció al torrent. Al final a ma dreta surt un camí que ens porta fins a baix al torrent. Creuem el torrent i anem seguint un camí fitat que ens deixarà  sota de la Via Aina, anirem caminat a la dreta fins situar-nos quasi a la vertical de la piràmide. Ara només ens quedarà pujar uns metres i ja trobarem el nom al peu de la via. Recomanable.

La via: itinerari de tres llargs; el primer molt bonic, el segon de tràmit i el tercer ben aconseguit. La via està completament equipada on trobarem les principals dificultats en el primer llarg.

1er. llarg: 30 metres. V, V+, V.  Només sortir trobarem un pont de roca i després tindrem unes quants metres fins el primer parabolt. L'escalada és de placa i va guanyant alçada amb una dificultat força mantinguda. A la part final travessarem uns metres on haurem de controlar la roca,
un cop superats la roca millora i és excel·lent fins a la reunió.

2on. llarg: 25 metres. IV, II. Sortirem verticals per sobre d'un bloc per anara a buscar una placa que va d'esquerra a dreta, un cop superada seguirem per un tram brut fins a la reunió.

3er. llarg: 30 metres.  IV+, IV, V.  Sortim a l'esquerra superem un petit ressalt per entrar en un terreny més fàcil per continuar per un placa vertical amb alguna fissura fins el cim.

Descens: nosaltres hem baixat caminant, tot seguit la cresta fins a trobar el camí de baixada. També podeu rapelar per alguna de les vies veïnes.

Material: 14 cintes exprés + R

Oberta per: Francesc Panyella i Joan Baraldés. 3/2023

1. Felicitats amics ! la placa de la primera tirada es veu ben maca.

1. Gràcies Jaume, Certament el primer llarg ha quedat molt bonic.

2. Molt bona ressenya!
    Ens alegrem que us hagi agradat la via.