diumenge, 26 de març del 2023

Montserrat - Clot de la Mònica - Serrat Inferior d'en Muntaner - Via Desmemoriats - 25/03/2023

En el Serrat Inferior d'en Muntaner hi trobareu moltes vies, la majoria molt ben equipades per gaudir al màxim el plaer de l'escalada. La Via que avui incorporem al blog és una via on només hi trobareu 2 espits en els dos llargs, però té tot el sentit del mon que sigui així, doncs la dificultat no és massa alta i on no hi ha res ho podrem reforçar nosaltres amb assegurances flotants. Així que aquesta via és un xic diferent de les seves veïnes.

Iniciem la via per una placa amb una roca excepcional, llàstima però, que no sigui més dreta.

Pujant per la placa de la primera tirada.

El segon llarg supera un ressalt un xic més difícil i complicat d'assegurar bé amb assegurances flotants, per aquest motiu hi trobareu dos espits molt ben posats.

L'Ita un cop superat el ressalt

Per tal de baixar repelant, hem anat a buscar els ràpels de la veïna via Alberto González.

Darrers metres de la via.

Aproximació: des del Clot de la Mònica, que hi poden anar des de Collbató o des de l'aparcament de la Vinya Nova,  pujarem en direcció a l'Artiga Baixa fins que trobarem un pedró que ens marcarà el camí que comença a pujar en direcció el Frare de Baix, nosaltres però, anirem en tendència a la dreta fins situar-nos sota del serrat on ja trobarem el peu de via a la vertical d'un pi tombat.

La Via: itinerari de dos llargs amb l'equipament just i necessari, però que podrem reforçar amb assegurances flotants i alguna savina.  Per col·leccionistes.

1er. llarg. 35 metres. IV.  Pugem vertical i ja podrem posar un friend, després un bon merlet, i un xic a l'esquerra un arbust, seguirem per la fissura trasverssal d'esquerra a dreta i trobarem un segon arbust, un cop superat trobarem una franja on podrem posar un altre friend, i ja només quedaran uns metres fins a la reunió en un gran pi tombat.

2on. llarg. 40 metres. V. 2 espits.  Sortim rectes i quan es posa dret trobarem el primer espit, superem aquest tram i ens situarem sota d'un ressalt amb una llastra a l'esquerra (compte) just aquí trobarem el segon espit. Un cop superat aquest ressalt seguirem per terreny fàcil fins que veureu que podreu anar a l'esquerra a buscar la reunió de la via Alberto González, abans però trobareu una bona savina per assegurar aquests darrers metres.

Descens: en dos ràpels de 40 metres per la via Alberto González.

Oberta per: Carlos Parola, Joan Rovira i Amadeu Pagés.

Material:  5 cintes exprés i algun friend mitjà.  + R.