dilluns, 20 de març del 2023

Sant Llorenç de Montgai - Paret del Pont - Via Augusta 17/03/2023

Si sortir de la via Somnis d'una nit d'estiu, o de la via de l'Amadeu i encara teniu ganes d'escalar, us recomanem que des del collet baixeu a buscar aquesta via, doncs té un primer llarg preciós, segur que en sortireu satisfets i més si després seguiu fins el cim.

Quan us situeu a sota, veure un llarg ben trempat amb un sostre que li barra el pas, sort que del sostre es surt per la dreta i flanquejar-lo és ben bonic.

La part desplomada sota del sostre té els seus passos.

i la part de dalt també, de fet ja ens havien dit els aperturistes que quedaria ben bonica i                      tenien tota la raó.

Els darrers metres abans d'arribar a la primera reunió i que és comuna amb la 4ª de la Via de l'Amadeu,

Aquest llarg té el seu ambient

En el segon llarg hi trobareu un ressalt amb algun pas tonto per superar-lo.

Un altre llarg curtet però fotogènic, doncs puja per l'aresta i queda ben retallat.

Després de caminar uns metres encara ens queda el darrer ressalt.

Tot lo bo s'acaba, però no ha estat malament el dia.

Anècdota, fent el primer llarg d'aquesta via ens varen trobar aquest "pastillero", pel seu valor no té importància, però pot tenir un valor sentimental. Si algú el reconeix i el vol recuperar, que ens ho faci saber en privat i li farem arribar.

Aproximació: la via està pensada per complimentar el dia d'escalada si heu fet altres vies de les que podeu anar al collet, com: Somnis d'una nit d'estiu, via de l'Amadeu, o qualsevol altre de les que arriben a dalt de la Paret del Pont.

Si no veniu de cap d'aquestes vies, haurem de pujar des de la carretera pel corriol fins arribar al collet i després baixar fins que trobareu unes cadenes que seguireu fins a situar-vos al costat del peu de via.

La Via: un primer llarg preciós i ben trobat, per continuar amb tres més senzills però que fan un conjunt molt interessant.

1er. Llarg: 35 metres.  6a/6a+ o Ao/V+.  Sortirem per la dreta per un tram dret però que hi ha molt bona pressa, després per terreny més fàcil ens situarem a l'esquerra del sostre que ens barra el pas. Aleshores, pujarem un tram on cal tibar una mica fins situar-se sota del sostre que flaquejarem a la dreta, després seguirem per una escalada en placa molt mantinguda fins quasi sota de la reunió. (Reunió conjunta amb la quarta reunió de la via de l'Amadeu)

2on. Llarg: 15 metres. V+.  Caminarem uns metres i ens trobarem amb un ressalt amb un pas més difícil  del que sembla des de la reunió.

3er. Llarg: 15 metres. IV.  Anirem a la dreta a buscar una aresta que pujarem vertical i ja trobarem la reunió.

4art. Llarg: 25 metres. II. IV.  Caminem uns metres, després una mica de grimpada , uns passets més i ja estarem al cim.

Descens: trobarem un corriol que ens portarà al collet i després a la carretera.

Material: 15 cintes exprés + R.

1. Enhorabona ! aquesta via pel que veig comença a mitja paret oi? abans no faci massa calor a veure si ens hi arribem.

1. Si Jaume, com he explicat, és ideal per combinar-la amb la via Amadeu o amb la Via Somnis d'una nit d'estiu.