dijous, 23 de març del 2023

Sant Llorenç del Munt - Cingle de la Punta d'en Serreta - Via Ximpleta 21/03/2021

Entre la Punta d'en Serreta i la Roca del Moro hi ha una altra punta que no hem sabut trobar el nom, però que discorra una via força interessant, doncs té tres tirades molt ben equipades i després encara podrem arribar-nos a dalt de la Mola, que sempre és molt agraït.

El primer llarg supera una placa ben bonica i després farem uns metres caminant fins a la 1ª reunió.

Tot i que és una via molt ben equipada, encara hi ha trams on haurem de controlar una mica la roca, segurament és perquè s'ha fet poc.

Els darrers metres del primer llarg, que com hem dit abans els farem caminant.

L'Ita iniciant el segon llarg, on hi trobarem un parell de passos difícils fins que entrarem en un tram menys dret, però força llarg fins a la reunió.

Superant el ressalt del segon llarg.

La segona reunió al peu d'un diedre.

En el tram en diagonal del segon llarg.

Sortint de la segona reunió, on hi trobarem una bona "tibadeta".

Ara si, amb molt bona roca, anirem pujant fins entrar en un tram brut que anirem caminant i ens situarem en els darrers metres de la via. On pujarem en lliure fins el darrer espit, que per sortir hem fet un pas d'estrep i una sortida com si sortíssim de la piscina. La Ita però s'ho ha fet tot en lliure.
Després encara haurem de caminar uns 10 metres fins a trobar un bon pi per fer la reunió.

Aprofitem per pujar fins a la Mola.

Encara que el dia està encalitjat, podem veure el Montcau.

Aproximació: Des del final del carrer Granera a Matadepera anirem a buscar la Canal de les Bruixes per on pujarem fins a trobar la pista de Can Pobla, seguirem per la pista fins poc abans d'arribar a Can Poble a ma esquerra surt un camí que indica El Bolet. Anirem pujant per aquest corriol fins que es bifurca, on nosaltres agafarem el camí de la dreta que va en direcció a l'Avenc de Can Poble. Pujarem uns metres més i ja veurem que estem sota mateix de la roca, ara ens tocarà pujar pel sota bosc fins al peu de via.

La via: semble un itinerari obert en dues fases; la primera part serien les dues primeres tirades, i la segona part la darrera tirada. La via està ben trobada i molt equipada amb parabolts, 4 espits i 1 pitó. La roca és la típica de Sant Llorenç en els dos primers llargs i molt bona en el darrer llarg. Recomanable.

1er. Llarg: 35 metres. 6 parabolts. IV, I. Pujarem per una placa en lleugera tendència a l'esquerra fins sota d'una balma on anirem caminant a l'esquerra fins a la reunió.

2on. Llarg: 35 metres. 7 parabolts. IV+, IV. Sortim per l'esquerra de la reunió per superar un ressalt, després anirem pujant en diagonal a la dreta fins a la reunió.

3er. Llarg: 40 metres (30 d'escalada i 10 de caminar fins el pi on farem la reunió). 3 parabolts, 1 pitó i 4 espits. Farem un pas de bulder per sortir de la reunió, després anirem pujant per una placa agradable fins arribar a un tram un xic brut que haurem de travessar, després entrarem en una placa molt bona d'escalar fins la sortida, on ens trobarem un pas complicat de resoldre i al final hem posat un estrep i sortida de piscina gens fàcil.

Descens: pujarem a dalt de la Mola i baixarem pel camí dels Monjos fins a trobar la trenca a ma dreta que ens portarà a Can Poble, després seguirem el mateix camí de pujada.

Oberta per:  Pere Dinarés.

Material: 9 cintes exprés, 1 estrep, + R.