dijous, 29 de febrer del 2024

Vilanova de Meià - Pas Nou - Combinació de vies: Cayo Largo - Corsarios - Llaç Lila 29/02/2024

Per acabar el mes de febrer escalant hem quedat amb l'Arseni, en Ferran i en Joan per fer una combinació de vies al Pas Nou.

Amb aquesta combinació, en la part central, cada cordada podia pujar per una via diferent i així ens podíem fer fotos i anar fent-la petar….
La idea principal era fer les vies Corsarios i Piratas que per si soles ja justifiquen el viatge, però ho hem enllaçat amb les darreres tirades de la via El Llaç Lila. Així ha quedat un matí ben divertit.

Una vista del Pas Nou des de la Roca dels Arcs.

Comença l'Ita per la Via Cayo Largo.  (Foto: Ferran de la Rosa)

Després nosaltres seguim per la Corsarios.

Foto de la Piratas per Arseni Lago

Una escalada sensacional.

L'Arseni, en Joan i en Ferran ataquen per la Piratas.

Aquest llarg, com sempre, ens ha agradat molt.

Entrant a la reunió.

L'Arseni arribant a la reunió.

Segon llarg de la Corsarios, també preciós.

En Ferran i en Joan enfeinats a plena tirada.

Arribant a la 2 reunió de la Corsarios.

Ara ja som al Llaç Lila , llarg també molt bonic.

Un petit ressalt que li dona color al llarg.

En el penúltim llarg.

L'Ita en el penúltim llarg, després de superar el 6a.  (Foto: Ferran de la Rosa)

Darrers metres abans d'acabar, com sempre tot lo bo s'acaba!!

Ha estat un dia genial, ens ho hem passat de conya, hem rigut molt, hem escalat i hem parlat de futurs plans. Brutal!!, no es pot demanar més.

Aproximació: des del pàrquing  caminarem uns metres fins que veurem una fita que ens indica una vira d'esquerra a dreta que ens situarà a la canal de pujada. Pugem per la canal rectes i trobarem la primera via.

La Via: una combinació de vies que va cercant llargs bonics i de bona roca, on totes les tirades estan equipades. Això si haurem de fer alguna caminadeta per les feixes.

1er llarg: 40 metres IV.  escalada senzilla i amb bona roca. Després  d’una grimpadeta anirem caminant fins al peu de la via Corsarios.

2on llarg: 35 metres V+. Sortim per l'esquerra de la via Piratas. Veurem que manca un parabolt, superant un petit ressalt, després per terreny menys vertical anirem sota d'un segon ressalt. Sembla més difícil del que és, doncs malgrat no es veu trobarem unes presses excel·lents que ens facilitaran la seva superació, després per placa vertical fins a la primera reunió.

3er llarg: 25 metres V. Ara sortim per la dreta tocant a la savina. El primer pas que trobarem serà superar un petit sostret, després ja seguirem vertical fins a la reunió. Ara ens tocarà caminar fins arribar al peu de les tirades del Llaç Lila. Punt groc.

4art llarg: 30 metres V, V+,V. Superem un ressalt i després entrem en una placa que ens portarà a la reunió. Ara caminem uns 25 metres per una tartera petita fins a la propera reunió en una savina.

5è llarg: 30 metres 6a, V+, V. Ataquem el primer pas per la dreta del primer parabolt, just a la vertical  del segon, gràcies a unes bones presses, però petites que ens permetran superar aquest tram més difícil. Tot seguit seguirem pujant vertical fins a la reunió.

6è llarg: 15 metres IV+, IV. sortim verticals i després amb tendència a la dreta fins el cim. En els darrers metres caldrà tenir cura amb la roca.

Descens: Des de la darrera reunió veurem una trinxera a sobre nostra, pujarem fins a la mateixa, i tot seguit, començarem a baixar en direcció oest per la mateixa carena fins arribar a una segona trinxera, des d'aquí trobarem un camí fitat que ens portarà a la carretera.  Entre 30 i 35 minuts.

Apa a escalar que el món s'acaba!!!