diumenge, 25 de febrer del 2024

Sant Llorenç de Montgai - Cresta Disblia - Crestas Tío María - 23/02/2024

Les Crestes del Tío María és una via equipada generosament amb parabolts, on hi trobarem passos molt fàcils i trams un xic més complicats, però en el conjunt és una via prou divertida que a nosaltres ens ha sorprès agradablement.

Pràcticament des de l'aparcament ja la podrem veure.  Així que l'aproximació és ben curta.

Creuem el torrent i ja comença la via. El primer llarg és ben tombat, però està esmolat per l'aigua.

El segon llarg ja és una altra cosa, només començà es posa ben dret.

Després anirem a buscar el fil de l'aresta on hi trobarem passos ben curiosos.

El tercer llarg presenta el ressalt més dret i on no hi toca el sol en el tram més difícil, fet important doncs avui fa força fred.

El principi és dret i divertit

però més amunt, ens trobarem en un diedre on ens ho haurem de mirar bé.

Tram fàcil abans d'arribar a la 3ª reunió.

Des de sobre de la reunió trec el cap per fer aquesta foto.

Darrers metres per arribar al final de la cresta.

Aproximació: des de l'aparcament per anar a la Paret de la Formiguera agafarem el corriol que va pujant, passarem el creuament que va a les vies de la Formiguera i seguirem pujant fins que veurem que estem a la vertical de la cresta,  aquí ens desviarem per passar el rierol i ja estarem a peu de via.

La via: una cresta molt ben equipada i més divertida del que sembla. Ideal per iniciació. Recomanable.

1er. llarg: 25 metres, III+,  7 parabolts. Escalada senzilla però que està força polida per l'aigua.

2on. llarg: 45 metres.  IV+, V, III.  9 parabolts. Sortim verticals de la reunió  fins arribar al fil de la cresta on trobarem tres passos curiosos, després seguirem per terreny més fàcil fins a la reunió.

3er. llarg: 40 metres. III, IV+, V+, IV, III.  11 parabolts. Ara tenim un bon ressalt al davant nostra, que superarem per la vessant nord, al principi amb passos atlètics i amb molt bona pressa fins que trobarem un diedre on ens ho haurem de mirar bé abans de fer els passos, un cop superat per terreny més fàcil fins a la reunió.

4art. llarg: 45 metres. V, III.  8 parabolts. Sortim per la dreta de la reunió per donar-li una mica més de color al llarg durant uns metres, després per terreny més fàcil fins el cim.

Descens: caminant direcció nord fins arribar al torrent i després fins a l'aparcament.

Material: 14 cintes exprés + R.

Oberta per: Juan Gutiérrez i Sergio Campas.

Apa que el mon s'acaba!!