dimarts, 27 de febrer del 2024

Montserrat - Collbató - Torrent de Sant Caterina - Via: Desacatament 25/02/2024

Aquest diumenge no pintava massa bon temps, així que anirem a fer alguna cosa ràpida i que no sembla massa interessant.

En el Torrent de Santa Caterina s'hi han obert diferents vies a dreta i a esquerra del mateix, personalment cap d'elles especialment bonica, però a voltes per no repetir acabes fent alguna via d'aquest tipus.

Vist des de sota costa trobar-hi una mica d'atractiu, llevat d'alguns trams amb bona roca.

Al peu de la via Desacatament hi veureu una sageta que invita a pujar fins una olivera on hi veureu una baga.

L'Ita en el començament de la via, just on hi trobareu el primer parabolt.

Iniciant el segon llarg.

Tram verticals amb alguns passos interessants.

Tram de rostoll per arribar a la segona reunió.

Aproximació: deixarem el cotxe a l'àrea de pícnic de l'ermita de la Salut. Des d'aquí agafarem un corriol que ens portarà al Torrent de Santa Caterina (per alguns el Torrent de la Salut, segons el mapa d'en Ramon Ribera i Mariné, sembla clar que és el Torrent de Santa Caterina).  Anirem pujant pel torrent i passarem la trenca a ma dreta que va a la cova Gran, seguirem pujant uns quants metres més i ja veurem que podem anar a l'esquerra a buscar el peu de les vies.  10 minuts.

La via: són dos llargs de cordes que tenen algun pas bonic, però en el conjunt bastant lleig tot plegat. Sembla que l'escalada hauria d'ésser una altra cosa, però hi ha gustos per tots. Via poc recomanable.

1er. llarg: 30 metres.  IV, V.  2 parabolts i 2 arbres.  Al peu d'un petit diedre hi veureu una sageta. Pugem uns metres fins una olivera on hi ha una baga, després anem a la dreta fins un proper arbre on també hi trobareu una baga. Tot seguit trobareu un parabolt amb un pas un xic més exigent per entrar a una placa. Seguirem per la placa fins entrar a la reunió. Pas molt brut i lleig.  Reunió amb 1 parabolt i una olivera.

2on llarg: 30 metres. V, III, IV.  4 parabolts.  El primer parabolt està un xic distant, però podrem posar un alien groc molt bo, després seguirem verticals fins arribar a un tram molt brut que haurem de flanquejat a l'esquerra per fer un petit darrer ressalt que ens portarà a la reunió.

Material: 8 cintes exprés + alien groc.

Descens: per la Via Cireretes d'Arboç amb un ràpel de 60 metres o dos de 30 metres.