dissabte, 10 de febrer del 2024

Montserrat - Regió d'Ecos - Placa dels Roofs - Via: Venus and Mars - 08/02/2024

Feia temps que volíem anar a la Placa dels Roofs, però anava quedant a les pendents sense cap motiu especial, però la realitat és que sempre esculliem una altra lloc abans. Avui ha estat el seu dia.

La Placa dels Roofs està orientada a l'est i està  al cantó esquerra (mirant al Mongrós) de la canal Roja. En aquesta placa hi trobarem 8 vies, nosaltres anem a la via Venus en Mars dels germans Masó.

Tot i que és curt ens trobarem amb un artificial força acrobàtic, amb els parabolts de 8mm força distants.

Però només són 6 o 7 passos i després ja anirem en lliure fins a sobre del "Botijo", nom que li donen a la roca adossada a la placa.

Un segon llarg que comença amb uns metres fins, després heurem d'estar atents per veure les assegurances, doncs només en trobarem 4 en tot el llarg i les dues primeres estan només començar.

El grau no és massa difícil, però si que haurem d'estar atents i navegar molt bé. La roca és bona, però no massa cantelluda.

En el segon llarg arribant a la reunió.

El tercer llarg més senzill ens portara al cim.

Sortint del petit ressalt poc abans d'arribar al cim.

Impressionant vista sobre l'agulla del Faraó.

En el coll de la Palomera ens hem trobat aquests tres mascles que estaven ben tranquils fins a la nostra arribada.

Ressenya dels Germans Masó que està molt completa.

Aproximació: des de l'aparcament anirem a Can Jorba, després seguirem per la pista que va al Castell fins just arribar a una corba en baixada a ma esquerra. Uns metres abans trobarem el camí que ens pujarà al Serrat de la Palomera. El camí està molt ben marcat amb senyals vermelles. Aquest camí puja dret i guanyes alçada ràpidament. Quan ja veureu la Canal Roja us trobareu una desviació, heu d'anar a l'esquerra direcció al Coll de la Palomera i uns metres abans trobareu un corriolet que us portarà fins a peu de via.  1h 10'. des de l'aparcament.

La via: En aquesta placa hi trobareu 8 vies, segurament la que hem fet nosaltres és la més assequible, tot i que haurem de treballar bé els primers metres d'artificial. La via busca la part més lògica de la placa i en tres llargs arribareu el cim. L'entorn és bonic i ben tranquil. Recomanable.

1er. llarg: 35 metres. A2e, V, IV, II.  Farem 6 o 7 passos d'artificial amb parabolts de 8mm, i després sortireu en lliure fins el cim del "Botijo" on trobareu la reunió.

2on. llarg: 35 metres. IV+/V-. 2 parabolts i 2 espits.  Sortim verticals fins la segona assegurança, d'aquí anirem un xic a la dreta fins situar-nos a l'esquerra d'una balma (espit) on es forma una especie d'esperonet, després anirem en tendència a la dreta i trobarem un altre espit, seguirem amb la mateixa tendència fins que trobarem la reunió.

3er. llarg: 30 metres.  II/IV.  3 parabolts.  Sortim verticals per la placa on anirem trobant les 3 assegurances del llarg. La reunió la farem amb una bona alzina.

Descens: des del cim baixarem per l'aresta orientada al sud (haurem de fer alguna curta desgrimpada) fins arribar al coll de la Palomera, d'aquí baixarem uns metres i ja trobarem el camí de pujada.

Material: 10 cintes exprés i estreps.

Via oberta per: Albert i Òscar Masó Garcia els dies 8 i 10 de desembre de 2011.