dimarts, 27 de febrer del 2024

Montserrat - Collbató - Torrent de Santa Caterina - Via: Cireretes d'Arboç - 25/02/2024

Després de fer la via Desacatament, ens trobem a peu de via de la Cireretes d'Arboç i per tal d'omplir el matí ens decidim fer aquesta via.

Aquí us deixem les dues vies en una ressenya.

La via va per la dreta de la taca carbassa que es veu al centre de la fotografia.

Al peu de via hi trobareu les inicials i també podreu veure un pont de roca un xic més amunt.

Iniciant el primer llarg. Tot i que el lloc segueix sent no massa bo, aquesta via com va més recta té una mica d'encant......

El segon també segueix vertical per placa fins a la reunió.

Darrer ressalt abans d'arribar a la reunió.

Aproximació: deixarem el cotxe a l'àrea de pícnic de l'ermita de la Salut. Des d'aquí agafarem un corriol que ens portarà al Torrent de Santa Caterina (per alguns el Torrent de la Salut, segons el mapa d'en Ramon Ribera i Mariné, sembla clar que és el Torrent de Santa Caterina).  Anirem pujant pel torrent i passarem la trenca a ma dreta que va a la cova Gran, seguirem pujant uns quants metres més i ja veurem que podem anar a l'esquerra a buscar el peu de les vies.  10 minuts.

La via: res de l'altre mon, dos llargs de corda de placa ben equipats. Poc recomanable.

1er. llarg: 30 metres.  IV+, V, IV+.  1 Pont de roca i 3 parabolts.  Tirada de placa amb bona pressa.

2on. llarg: 30 metres.  IV+, V-, IV.  4 parabolts i 2 ponts de roca. Tirada vertical de placa fins un darrer ressalt per entrar a la reunió.

Material: 8 cintes exprés + alien groc.

Descens: per la Via Cireretes d'Arboç amb un ràpel de 60 metres o dos de 30 metres.