divendres, 23 de febrer del 2024

Alt Urgell - Coll de Nargó - Paret del Grau - Via: El Jardí de les Mentides - 22/04/2024

En poc temps en Miquel Garrell, en Òscar Fernàndez i en Ramon Rubio han fet una activitat d'obrir noves vies i de recuperar-ne alguna que estava perduda.

El Jardí de les Mentides és una via recuperada, doncs amb el temps havia quedat totalment oblidada. Ara està totalment equipada amb parabolts i neta de matolls. Aquest trio han fet molt bona feina. Només podem fer que felicitar-los!!

Us deixem la nostra ressenya

Amb aquest retol no hi ha dubtes d'on comença la via.

En aquesta paret es dona un fet curiós que al principi hi trobarem roca conglomerada de qualitat i després calcaria excel.lent.

L' Ita en el primer llarg, gaudint d'una escalada totalment plaent.

Entrant a la primera reunió.

Sortint de la reunió amb unes presses d'escàndol.

Uns metres de placa i després un curt diedre per passar a una altra cop a la placa.

Sortir de la segona reunió hi trobarem un pas on haurem de fer una bona tibadeta.

Després seguirem per un esperó vertical molt bonic.

Els darrers metres de la via.

Reunió al cim.

Aproximació: des de Coll de Nargó pujarem per la pista fins a Coll Piqué on deixarem el cotxe. Des d’aquí pujarem uns 10 minuts i ja podrem veure el peu de via.

La via: itinerari de 3 llargs que s'ha recuperat i sanejat molt bé, on hi trobarem passos de placa, de diedre que ens faran gaudir d'allò més. Recomanable.

1er. llarg: 25 metres. IV, V.  5 parabolts.  El peu de via és el mateix que la via Àfrica, després es separa a la dreta per pujar per un diedre fins a l'entrada a la reunió que ho farem per una placa.

2on llarg: 30 metres. V, V+, 8 parabolts. Sortim per l'esquerra de la reunió per superar un petit ressalt amb presses d'escàndol, després seguim per una placa fins arribar a un diedre que superarem i ens passarem a un petit esperó a la nostra dreta, Passos bonics i agradables fins a la reunió.

3er. llarg: 30 metres.  V+, V.  5 parabolts. Sortim verticals amb un pas un xic llarg per arribar al primer parabolts, després seguirem per un esperonet vertical fins arribar sota d'un ressalt que superarem per la dreta fins a la reunió.

Descens: per la mateixa via, en 3 o 2 ràpels en funció de les cordes que porteu. Totes les reunions estan equipades per baixar.

Material: 10 cintes exprés + R.

Via oberta per: Raül Àlvarez i Joan Enric Martí - Estiu del 94

Recuperada per: Miquel Garrel, Òscar Fernàndez i Ramon Rubio.

1. Gràcies per la visita i per la vostra ressenya 👌👌

2. Content de que us agradés, molt bona explicació i resenya. Suposo que ja us veu fixar amb la Gallifantes.
    La Paret del Grau es molt agraïda....

1. Hola Ramon, gràcies per la feina feta. Després d'aquesta vàrem fer la Dels Gallifantes que també ens va agradar molt.

2. Molt bé, esperarem la vostra "piada", sempre es un plaer llegir-vos.

3. A la Paret del Grau hi ha molt bones vies i el grau apretat, aquesta a l'estar tan ben assegurada és un gaudi fer-la, tot i que l'esperó del segon llarg cal saber llegir-lo per no complicar-te. Enhorabona !

1. Personalment el grau el trobo correcte i el segon llarg és força lògic. Gràcies pel comentari.