dissabte, 24 de febrer del 2024

Alt Urgell - Coll de Nargó - Paret del Grau - Via: Dels Gallifantes 22/04/2024

Després de la via dels Jardí de les Mentides aprofitem per enfilar-los a la via recent oberta just al costat esquerra. Els protagonistes de l'obertura són els mateixos: Miquel Garrell, Ramon Rubio i Òscar Fernandez.

No hi ha dubtes d'on comença doncs hi han deixat un bon rètol.

Els primers metres són per un bon conglomerat que fa una escalada plaent fins a una franja roja.

Progressant pel tram conglomerat

L'Ita superant la franja roja amb unes presses molt bones.

L'entrada a la reunió és un xic més fina, però que es deixa fer.

Sortint de la reunió on hi trobarem uns passos força difícils però al mateix temps ben bonics.

Després d'aquest tram més dret la paret perd verticalitat i també baixa la dificultat fins arribar a les darrers metres de la sortida.

Els darrers metres de la sortida, passos verticals i amb molt bona pressa.

Tot lo bo s'acaba aviat i la via també...

Anem a buscar els ràpels de la via Àfrica que està equipada amb argolles i no es rissen tant les cordes.

Darrera reunió.

Aproximació: des de Coll de Nargó pujarem per la pista fins a Coll Piqué on deixarem el cotxe. Des d’aquí pujarem uns 10 minuts i ja podrem veure el peu de via.

La via: itinerari de dos llargs molt ben aconseguits. En les dues tirades trobarem les principals dificultats a l'arribada a les reunions.  Les dues tenen un pas de V+ molt difícil o un 6a que es fa molt bé. Molt bon equipament, itinerari lògic, i excel·lent roca, aquest conjunt la fa una via Recomanable.

1er. llarg: 40 metres. V, IV, V+, V+/6a. 11 parabolts.  Sortim verticals per anar buscar un ressalt que el superarem per l'esquerra, després anirem pujant rectes fins una franja roja que passarem de dreta a esquerra amb molt bones presses. Tot seguit només ens quedarà uns metres finets per entrar a la reunió.

2on. llarg: 35 metres. V+, V, IV, V+/6a 11 parabolts. Els primers metres són ben verticals i mantinguts, després la cosa es tomba i va a buscar la sortida en un tram rogent que agafarem d'esquerra a dreta i després vertical fins a la reunió.

Descens: podeu baixar per la mateixa via en dos ràpels, les reunions estan equipades en dos mallons, però sinó hi ha cap cordada a la via Àfrica millor doncs està equipada amb argolles i no rissen tant les cordes. Aquí també podreu baixar amb dos ràpels.

Material: 12 cintes exprés + R

Oberta per: Miquel Garrell, Ramon Rubio i Òscar Fernàndez. Gener 2024

1. Molt bona explicació d'aquesta via....
    Aquest sector on abans només hi havia la Via Africa i poc sovint es veien escaladors ara s'ha convertit en força freqüentat.
    De segur que ara gràcies a les vostres resenyes ho seran encara més.