dimecres, 31 d’agost del 2022

Montserrat - Agulles - Agulla del Dàtil - Via El Bacon del Dàtil - 29/08/2022

Fa temps que no anem Agulles i la Laura no ha fet l'Agulla del Dàtil, així que ja tenim una bona excusa per anar-hi

Quan puges des de Can Massana les primeres vistes que veus són aquestes i certament ja t'enamoren. Unes roques que semblen esculpides per grans artistes donen unes formes que a voltes semblen figures pedraficades.

El Dàtil és una agulla que queda encaixonada al mig de la Canal dels Cirerers. Si bé té una personalitat pròpia, no sobre surt tant com les seves veïnes, i aquest fet fa que quedi en un segon terme. Tot i així. val la pena fer-hi alguna de les seves vies.

Avui anem a la via: El Bacon del Dàtil una via un pel forçada a la dreta de l'Aresta Bruc.

El primer llarg el podrem fer amb Ao o Ae i en lliure segons les ganes i les possibilitats de forçar que tinguem.

Un cop superats els primers metres més drets, ja podrem anar apurant en lliure gràcies a la bona roca i al seu equipament.

La Laura descansant una mica. Sembla que la cosa tiba.

Iniciant el segon llarg, que només sortir de la reunió va en lleugera tendència a la dreta per evitar coincidir amb l'Aresta Bruc.

Al fons podem veure el Refugi d'Agulles.

Ja en els trams més fàcils arribant al cim

Aprofitem per fer una fotografia al cim. Sembla que el temps vol canviar.

Aproximació: des del Pas de la Portella anirem en direcció al Refugi, primer baixarem una mica i quan torna a pujar en direcció est trobarem la Canal dels Cirerers.  Pujarem per la mateixa, fins que veurem a la nostra esquerra hi l'Agulla del Dàtil. La via comença a la dreta de l'Aresta Bruc.

La Via: itinerari que busca espai per la cara sud a la dreta de la via normal. La part final és difícil separar-les. Dit això, hi ha un primer llarg ben trobat, llàstima de no tenir el grau per forçar-lo totalment en lliure. Recomanable.

1er. llarg: 20 metres.  Ao, 6a.  Sortim verticals en Ao i alguna sortida en lliure fins arribar a un forat que voltarem per l'esquerra, arribats en aquest punt ja podrem anar pujant més en lliure fins a la reunió.

2on. llarg:  50 metres. IV+, III, IV.  Tot i que era el segon cop que la fèiem i que hem anat a la dreta,  no hem trobat la segona reunió i hem anat tirant fins que he vist la reunió de l'Aresta Bruc a ma esquerra i l'hem anat a buscar. Per cert, aquesta reunió està prou malmesa.

Descens: Ràpel des d'una alzina per la cara sud. 25 metres. Després podrem baixar per la canal que baixa per la cara oest del Dàtil i el pedestal del Martell que ens portarà a peu de via. També podem pujar per una canal que ens deixarà al peu de la Saca Gran. (Corda fixa).

Material: 16 cintes exprés + R. Un estrep pot ésser útil si voleu fer la tirada en Ae.

1ª Ascensió: Joan Baraldés i Miquel Haro.