divendres, 26 d’agost del 2022

Sant Llorenç del Munt - Les Arenes - Roques de l'Aguilar - Via 20 anys Després. 20/08/2022

Després de baixar de la via Hola Bitxo, anem un xic a l'esquerra i ens posem a la via 20 anys Després, doncs la via La Ruta de la Seda ja l'havíem fet.

La ressenya de Santllors.

Com sempre trobem el nom al peu de via.

Ara em toca començar la via de primer, estic de sort, doncs el llarg és força bonic. (Foto Ramir)

En Ramir i l'Ita que pugen volant.

Per sort en algun pas, també es paren a mirar-s'ho una mica.

Iniciant el segon llarg, força interessant també.

Els darrers metres que ja es fan caminant.

Sortint de la via, ara ja amb el solet.

Ara ja només ens queda una baixada agradable fins el cotxe, però que aprofitarem per anar fent nous plans. Ha estat una matinal molt agradable.

Aproximació: Si veniu per la carretera que va de Castellar a Sant Llorenç, un cop passat el quilometre 12, trobareu una indicació que anuncia que a mà dreta trobareu una àrea d'esbarjo i la pista que va al petit nucli urbà de Les Arenes. Entrarem a l'àrea i seguirem per la pista que surt a mà esquerra, trobarem un pont que passarem i tot seguit a mà dreta haurem de deixar el cotxe en una bona esplanada. Sobretot no seguiu fins Les Arenes, doncs és difícil d'aparcar i els veïns es molestaran. Després seguirem per la pista fins a trobar un camí ampla que surt a la dreta de la primera casa. Conforme anem guanyant alçada el camí s'estreny, però anirem seguint fins que ens porta a la base de la paret en la part més alta. Arribats en aquest punt anirem a buscar un lletja a la dreta i just és la primera via.

Descens: o amb ràpel per la mateixa via, o des de la reunió pujarem en compte fins al bosc on trobarem un corriol que baixa molt còmodament fins a l'aparcament. Atenció a la caiguda de pedres s'hi ha més cordades a la zona.

La Via: itinerari de dos llargs molt ben trobats i divertits. L'escalada és vertical i força mantinguda.

1er. Llarg:  35 metres. V+/6a. Tirada mantinguda amb algun ressalt on haurem de mirar-ho un xic més. És un 6a amable o un V+ ben equipat.

2on. Llarg: 25 metres. V. III. Curiosament aquest segon llarg es manté vertical uns quants metres, diferent d'altres vies que molts cops superes un ressalt i tot seguit ja es tomba.

Material: 10 Cintes exprés + R.

Equipament : Jordi Homet 2017.