dissabte, 6 d’agost del 2022

Sant Llorenç del Munt - Les Arenes - Roques d'Aguilar - Via: Diedre 27 d'Agost. 04/08/2022

Aprofitem la proximitat, l'ombra i la fresca del matí per anar fent vies a les Arenes.  Per fer la via Diedre 27 d'Agost haurem d'entrar per la primera tirada de l'Aresta de la Sardana i després anirem caminant uns metres fins al peu de la via. Arribats en aquest punt trobareu que hi ha dues vies, avui us parlem de la que va més a la dreta.

Començant per l'Aresta de la Sardana

Un petit ressalt ens donarà una mica d'al·licient.

No tindreu dubtes d'on comença, una bona placa us ho marcarà.

Uns primers metres que es fan molt bé.

Poc a poc ens anirem acostant al diedre.

Uns passos un xics més picants i després una escalada bonica fins el cim.

Us deixem la ressenya de la web de Santllors.

Aproximació: Si veniu per la carretera que va de Castellar a Sant Llorenç, un cop passat el quilometre 12, trobareu una indicació que anuncia que a ma dreta trobareu una àrea d'esbarjo i la pista que va al petit nucli urbà de Les Arenes. Entrarem a l'àrea i seguirem per la pista que surt a ma esquerra, trobarem un pont que passarem i tot seguit a ma dreta haurem de deixar el cotxe en una bona esplanada. Sobretot no seguiu fins Les Arenes, doncs és difícil d'aparcar i els veïns és molesten.

Després seguirem per la pista fins a la primera casa que a ma dreta surt una pista que als pocs metres és converteix amb un camí. Anirem pujant per aquest camí fins que fa una ziga-zaga i al final de la mateixa veureu que surt un corriol que ens acostarà a peu de via. Mateixa aproximació que l'Aresta de La Sardana.

La via: després de fer el primer llarg de la Via Aresta de la Sardana, anireu a la dreta i trobareu el peu de via.  És un sol llarg, bonic, amb un pas de 6a molt agraït de fer, just en el diedre. Després es converteix en una escalada de placa de Vè.

1er. Llarg. 40 metres. 11 parabolts.  V, 6a, V.  Sortim en tendència a la dreta per situar-nos a la vertical del diedre. Ara ens tocarà superar un tram dret del diedre que farem molt bé, doncs la pressa és bona. Tot seguit continuarem per la placa fins a la reunió, trobarem un parell de ressalts que ens ho haurem de mirar, però que es fam bé.

Material: 11 cintes exprés + R.

1ª. Ascensió: Jordi Homet i Isabel Manuel.

Descens: en ràpel per la mateixa via o caminant per la carena.