dimecres, 24 d’agost del 2022

Sant Llorenç del Munt - Les Arenes - Roques de l'Aguilar - Via Hola Bitxo 20/08/2022

Avui hem quedat amb el Ramir per fer una matinal a Les Arenes, segur que trobarem un parell de vies que encara no hem fet. I efectivament, un cop arribats al peu escollim començar per la Via Hola Bitxo, entrant per una altra via de les que no tenen nom conegut.

Per trobar la placa haurem de fer una primera tirada de les dues vies fàcils que hi ha en el padestal.

En Ramir en el primer llarg.

L'Ita fent el primer llarg. (Foto Ramir)

En el mateix lloc. (Foto Ramir)

En la reunió tenim ocasió d'observar com s'havia obert la roca al col·locar o al restaurar la reunió.

En Ramir superant el pas del segon llarg.

Us deixem la ressenya de Santllors.

Aproximació: Si veniu per la carretera que va de Castellar a Sant Llorenç, un cop passat el quilometre 12, trobareu una indicació que anuncia que a mà dreta trobareu una àrea d'esbarjo i la pista que va al petit nucli urbà de Les Arenes. Entrarem a l'àrea i seguirem per la pista que surt a mà esquerra, trobarem un pont que passarem i tot seguit a mà dreta haurem de deixar el cotxe en una bona esplanada. Sobretot no seguiu fins Les Arenes, doncs és difícil d'aparcar i els veïns es molestaran. Després seguirem per la pista fins a trobar un camí ampla que surt a la dreta de la primera casa. Conforme anem guanyant alçada el camí s'estreny, però anirem seguint fins que ens porta a la base de la paret en la part més alta. Tot seguit anirem a la dreta arran de paret fins que trobarem un parell de vies equipades amb sellaments, per qualsevol de les dues anirem a trobar la segona tirada que és la que porta el nom de Hola Bitxo.

Descens: o amb ràpel per la mateixa via, o des de la reunió pujarem en compte fins al bosc on trobarem un corriol que baixa molt còmodament fins a l'aparcament. Atenció a la caiguda de pedres s'hi ha més cordades a la zona. Amb cordes de 60 metres es baixa molt bé en un sol ràpel.

La Via: itinerari curiós doncs el nom li dona el segon llarg, sembla que és una prolongació de les dues que hi ha en el padestal. Aquest únic llarg, no està malament.

1er. Llarg. 30 metres. IV. Pujarem per aquest pedestal equipat fins a trobar la reunió quan és comença a posar més vertical.

2on. Llarg. 25 metres. V, V+, IV.  Sortim amb lleugera tendència a la dreta fins sota d'un ressalt que haurem de superar gràcies algun forat i presses petites. Un cop superat ja perd dificultat fins a la reunió.

Material: 8 bagues exprés + R.