diumenge, 4 de setembre del 2022

Malanyeu - Paret del Devesso - Via de l'Astoret - 01/09/2022

Comencem l'activitat d'aquest mes de setembre a Malanyeu. Amb les darreres pluges sembla que les temperatures han baixat, i segur que hi estarem bé.

Remenant ens surt la Via de l'Astoret oberta al 2014 sense utilitza cap tipus expansió. Ens sorprèn que en l'any 2014 encara es trobi un itinerari com aquest, que respectant altres vies, surt per dalt només amb assegurances a base de ponts de roca, i un pitó.

Sembla que les pluges han fet feina a Malanyeu, estan tots els camps verds com a la primavera.

Gaudint d'un primer llarg molt ben trobat.

La primera reunió és en una gran alzina fet que dificulta poder fer bones fotos, tant del primer llarg com del segon.

L'Ita en el segon llarg, segueix una bona placa de forats i al principi només veiem dos ponts de roca, però a mida que vas guanyant alçada en trobes un parell més.

Iniciant el tercer llarg.

Malgrat que el tercer llarg és una mica sinuós, a mida que va guanyant alçada va trobant la millor roca.

Els darrers metres són verticals i amb molt bona roca.

Passos bonics garantits.

Mirar enrere resulta espectacular.

Molt contents al cim.

Aproximació: Poc abans d'arribar el poble i passat Can Anglada, deixem el cotxe al costat d'uns contenidors. Des d'aquí caminem uns metres per la carretera i veurem que surt una pista a ma esquerra, la seguim fins que veurem a davant nostra una casa gran i que a l'esquerra podem creuar els filats per un pas que busca un corriol que baixa en direcció al torrent. Al final a ma dreta surt un camí que ens porta fins a baix al torrent. Creuem el torrent i anem seguint un camí fitat que ens deixarà a peu de via.  La via comença entre les vies Drecera i Escorpí. Pont de roca visible des del peu de via.

La Via: Itinerari que busca el seu espai entre els arbres i ho aconsegueix molt bé aconseguint pujar per unes bones plaques on ens podrem assegurar en base ponts de roca i encintant algun boix/savina.

1er. llarg: 30 metres.  IV+, V- . Sortirem verticals per una placa on tot seguit trobarem en primer pont de roca, després una bona baga en un boix i anirem progressant per una fissura equipada amb ponts de roca, fins un moment que veurem que surt una fissura a la dreta i nosaltres anirem a l'esquerra per seguir verticals fins una gran alzina on muntarem la primera reunió.

2on llarg: 30 metres.  IV+, V-, III.  Nomes sortir ja veurem el primer pont de roca, després tindrem uns metres fins trobar el segon , seguirem verticals fins que trobem el tercer uns metres per sota d'una gran savina, ara farem un flanqueig a la dreta i trobarem el quart pont de roca, des d'aquí pujarem verticals fins entrar en un terreny fàcil que seguirem fins a trobar la reunió en dos ponts de roca.

3er. llarg: 30 metres.  IV, V. III, IV.  Sortim verticals i ràpidament anirem a l'esquerra on trobarem un pitó, des d'aquí farem una mica de flanqueig més i ja podem pujar verticals fins a trobar un pont de roca i després una baga en una savina que ens portarà a un terreny fàcil fins un bon replà sota d'una placa que va d'esquerra a dreta i que està plena de ponts de roca que ens asseguraran una escalada plaent fins el cim.

Material: 12 cintes exprés, alguna cinta savinera  i joc de friends per a reforçar els ponts de roca. Nosaltres n'hem posat 1 en el primer llarg i un altre en el segon llarg.

1ª Ascensió: Jordi Ceballos i Amadeu Pagès.

Apa a escalar que el mon s'acaba!