dilluns, 12 de setembre del 2022

Sant Llorenç del Munt - Paret Oest del Cap de Mort - Via: Mechanical Wonder - 09/09/2022

La Paret Nord del Cap de Mort, hi ha unes quantes vies que van bé pels matins d'estiu, sobretot quan tens poques hores per escalar i busques alguna cosa propera a casa.

La Via Mechanical Wonder et sorprèn per la contundència dels seus passos i lo mantinguda que és.

Només començà ja t'ensenya les dents, has de trobar exactament els passos sinó la seva dificultat augmenta sensiblement.

Poc a poc vas adaptant-te a la roca i els passos verticals i mantinguts.

Després d'un curt flanqueig més fàcil et tornes a trobar amb uns passos difícils per entrar a la reunió.

l'Ita ho ha intentat apurar al màxim de segona i li ha costat força.

Només ha fet un pas d'Ao i prou, i pensar al que m'ha costat a mi.

Poc a poc va fent tots els passos

Arribant a la reunió.

Sortir de la reunió, ja té el seu pas, per sort després la cosa es posa millor,

Darrers metres abans d'arribar a la reunió.

Ressenya original dels germans Masó.

Aproximació: des del coll del Cavall Bernat amb el Cap de Mort, seguirem pel corriol que va per sota de la paret fins que fa una ziga-zaga i ja veurem la paret a uns 15 metres que pujarem rectes per un lloc que ja es veu xafat.

La via: curta però sostinguda, on cal encertar bé els passos per trobar la dificultat que marca la ressenya,  si vas una mica a la dreta o l'esquerra la dificultat ja no té res a veure.  Ideal per un matí d'estiu o una tarda d'hivern.

1er. Llarg: 20 metres.  V, 6a, Ae, V+.  Sortim verticals per l'esquerra del primer parabolt per després passar a la dreta en el segon parabolt, seguim verticals i ens trobarem en el pas de 6a i tot seguit un pas d'Ae amb una sortida a l'esquerra fins que puguem entrar a la reunió per l'esquerra de la mateixa. Llarg contundent i sostingut amb bona roca.

2on. Llarg: 25 metres. V+, IV, 6a, V+, IV. II.  Sortim per l'esquerra amb uns passos drets i difícils per arribar el primer parabolt, després la dificultat baixa fins a sota d'un ressalt on trobarem el pas de la tirada que caldrà fer una bona tibada o un pas d'Ao. Tot seguit es tomba fins que fem la reunió en un arbre.

Descens: des de la reunió en l'arbre acabarem de pujar uns deu metres camp a través i trobarem un corriol que seguirem a l'esquerra fins a trobar el camí de baixada.

1ª Ascensió: Òscar i Albert Masó Garcia, al 7/2010

Material: 10 cintes exprés, 1 estrep + R.

1. Bona aquesta, enhorabona ! aquesta paret ens regala uns itineraris ben reexits, i aquest és ben ferm, aquí els germans Masó s'hi van esforçar, la roca és ben bona i permet forçar.

1. Gràcies Jaume, aquesta està prou bé gràcies a la bona roca. Grau força ajustat comparat amb altres dels mateixos aperturistes.