dijous, 8 de setembre del 2022

Ripollès - El Taga de Ribes - 2040 metres. Des de Pardines. 03/09/2022

El Taga de Ribes és un cim característic de la Vall de Ribes. Hi ha diferents punts interessants per fer-hi la seva ascensió. Avui nosaltres hem escollit fer una ruta circular sortint des de Pardines, concretament des de l'església romànica de Santa Magdalena de Puigsac, on hem arribat des de Ribes de Freser fins a Pardines, on hem creuat pels seus carrers estrets fins a trobar una pista asfaltada que ens ha portat fins a l'església.

La vista de la part final del cim del Taga de Ribes.

Feia temps que volíem quedar amb el Marc i la Maria, però ens ha costat una mica quadrar les agendes, això que estem tots jubilats, però finalment vàrem acordar que aquest dissabte aniríem al Taga en atenció a la Maria que no l'havia fet.

La previsió de temps no era massa bona, doncs donaven pluges i turmentes fins a les 9 del matí, després s'obriria unes clarianes fins a primera hora de la tarda.

Quan ja portem uns 20 minuts de caminar per fi para de ploure i surt el sol.

Hem sortit de casa observant les diferents tempestes de llamps i trons que veiem en direcció al Pirineu, però fins a Vic no ens ha començat a ploure, després hem parat a esmorzar per veure si la cosa millorava.  El temps seguia ben tapat i els rius i rierols baixaven plens d'aigua. La pista també estava força inundada, per sort està asfaltada fins l'aparcament  de Santa Magdalena de Puigsac.  Una mica de treva per equipar-nos i al cap de 100 metres ens torna a ploure. Dubtes si anar tirant o tornar en rere, al final decidim seguir i durant un bon tros anem aguantant la pluja fina que sumada amb les dels arbres es fa notar.

Abeuradors de Noufonts a 1550 metres.

El boix és un arbre fort, però les vaques els hi agrada rascar-s'hi i el deixa ben palats de la part del mig.

Més amunt trobem un dels l'antics polvorins 1600 m, fins aquí deu n'hi do el fang que anem trobant.

Tots els herbeis estan d'allò més verd. Les pluges dels darrers dies s'han fet notar a la Serra de Cavallera, ja que tot l'entorn està preciós.

Sortint del Barranc de Noufonts enfilant les pendents més dretes abans d'agafar el camí que ve de la Portella d'Ogassa.

Després seguim per la carena fins arribar al cim.

Sembla que aquest punt és el més alt, així que ens fem la foto del cim tots quatre ben contents.

Després baixem en direcció a la Portella d'Ogassa, Pla de la Llagona on observem un petit estany sec, seguim baixant fins el Collet del Llop a 1653m, després anem a cercar una pista que ens portarà a l'estany de Can Roca.

L'estany de Can Roca ens deixa ben sorpresos, no ens ho esperaven i és molt bonic, val la pena parar-se uns minuts per observar-lo amb detall.

Després seguim unes senyals grogues que baixen per un corriol força dret i amb molta aigua fins que trobem la pista que ens portarà a l'aparcament al costat de l'Església de Santa Magdalena de Puigsac a 1270 m, punt de sortida.

L'Església de Santa Magdalena de Puigsac.

Ha estat un dia preciós malgrat les pluges matineres. Sort que no hem abandonat a primera hora del matí, doncs ens hauríem perdut una excursió amb unes llums ben diferents que ens han fet gaudir molt.

Ara un bon dinar a Can Manel a Pardines que ens deixarà ben satisfets :-).

Itinerari: Església de Santa Magdalena de Puigsac 1270 m,  Abeuradors de Noufonts 1550 m,  Antics polvorins 1680 m,  Carena de la Portella d'Ogassa 1892 m, Cim del Taga de Ribes, 2040 m,  Portella d'Ogassa 1792 m, Pla de la Llagona 1743 m,  Collet del Llop 1643 m, Estany de Can Roca 1460 m, i punt de sortida a 1270 m.

Mapa de l'Alpina, Taga Serra Cavallera 1.25000.

Apa a caminar que el mon s'acaba!!