dissabte, 16 de març del 2024

Via: Le Grand Bavard - Paret del Grau - Coll de Nargó. 14/03/2024

Entre la via Le Grand Bavard i la  variant de sortida l’Enforcall hi ha una certa confusió en les diferents guies que s’han editat d’aquest sector i també hi ha algun blog on també hi ha errors. Davant dels dubtes en Miquel Garrell ha parlat amb l’obridor de la via i el tema ha quedat clar. La via Le Grand Bavard surt vertical des de baix i la via L’Enforcall surt de la primera reunió i sempre va a la dreta.

Us deixem la nostra ressenya de la combinació de vies que hem fet. Primer llarg de la Via Manelet fent la primera reunió en el mateix lloc que la fa la via Le Grand Bavard i després hem seguit per aquesta darrera. Així ens hem estalviat el primer llarg que ens ha semblat massa difícil.  La combinació ens ha agradat molt

Iniciant per la via Manelet pel lloc més senzill

Entrant a la primera reunió després de passar la reunió de la via Manelet.

En plena feina superant el segon llarg

Entrant a la segona reunió.

Iniciant el tercer llarg.

Sortint de la via.

Anant a cercar els ràpels de la via Manelet

Última reunió.

Aproximació: des de Coll de Nargó pujarem per la pista fins a Coll Piqué on deixarem el cotxe. Des d’aquí pujarem uns 10 minuts i ja podrem arribar al peu de via.

La via: aquesta combinació de tres llargs resulta molt atractiva, ja que si bé ens estalviem el primer llarg de la via Le Grand Bavard fent el primer llarg de la Manelet, resulta que farem tres llargs ben bonics amb una dificultat màxima de 6a. Tot i que la via està molt ben equipada amb parabolts, haurem d’escalar entre assegurances. Això si, els passos de més dificultat, sempre els trobarem ben assegurats.

1er. Llarg: 35 metres, V+, IV+, 6a. 9 parabols. Només arrencar ens trobarem un ressalt on haurem de fer una bona tibada. De totes maneres sempre el podrem evitar per la dreta. Després farem uns metres un xic més fàcils, per situar-nos sota d’un tram més dret amb una fissura que seguirem d’esquerra a dreta, per sortir per una placa fins a trobar la reunió de la via Manelet, ara haurem de fer un flanqueig a l’esquerra fins a la reunió.

2on. Llarg: 25 metres. IV, V+, V. 5 parabolts. Sortim fent un flanqueig a l’esquerra fins situar-nos en una espècie de diedre/xumeneia que haurem de superar. Després anirem a l’esquerra a buscar l’esperó que seguirem fins a la reunió.

3er. Llarg: 35 metres. V+, V, IV+, 6a, III. 8 parabolts. Sortim verticals fins el primer parabolt, després anirem un xic a l’esquerra i tornarem a la dreta a buscar el segon parabolt. Tot seguit pujarem verticals i amb lleugera tendència a l’esquerra per a situar-nos sota del darrer ressalt on ens trobarem amb uns metres desplomats, un cop superats seguirem fins a la reunió.

Descens: anirem a la dreta fins a trobar la reunió de la via Manelet. Des d’aquí podrem baixar amb tres ràpels de 30 metres o amb un ràpel de 60 i un de 30 metres. Tot dependrà de les cordes que porteu.

Material: 10 cintes exprés + R

Oberta per: J.G.Coca i amics

Apa a escalar que el món s’acaba !!

1. Bona combinació, enhorabona! me l'apunto, gràcies per la informació.

1. Gràcies Jaume i per complimentar el matí fas un ràpel de 60 metres fins a la primera reunió de la Via Manelet i fas les dues darreres tirades que són molt maques. salut i roca!!