dijous, 21 de març del 2024

Montserrat - Regió d'Agulles - Miranda de les Boïgues - Via Aresta Brucs. 21/03/2024

Quan arribes al coll de la Portella i aixeques el cap en direcció nord, quedarem meravellats per les diferents arestes brucs; Els Merlets, El Gep Llarg, La Boteruda, però la que ens cridarà més l'atenció serà l'Aresta Brucs de la Miranda de les Boïgues. Quan erem jovenets era una via que ens agradava repetir fent camí per fer les agulles situades més amunt.

Sempre ens feia respecte, doncs fa més de 50 anys, en aquesta aresta no hi havia cap assegurança addicional i teníem que clavar alguns pitons, fins i tot a la 2a reunió. Avui, en el segon llarg hi trobarem 3 parabolts i addicionalment hi podrem posar un parell de friends i un merlet sensacional en un còdol blanc.

Avui ens ha fet il·lusió tornar sentir els seus còdols a les nostres mans i reconèixer els petits forats on hi havíem clavat els pitons. Mentre anàvem pujant pel nostre cap hi anàvem passant, com si fos una pel·licula, els bons records que encara tenim d'aquesta via.

Una bona vista de l'aresta Brucs de la Miranda de les Boïgues.

Superar el primer ressalt és ben senzill, però cal anar en compte amb la roca.

El segon llarg és molt bonic, on podrem gaudir d'un quart grau montserratí.

Merlet més gran i segur no el trobareu.

L'Arseni arribant a la segona reunió.

Superant el tram més bonic del darrer llarg.

Tot un plaer pujar per aquí.

Una cordada a la Bessona Superior.

Foto cim amb molt bones vistes.

Aproximació: des del coll de la Portella baixarem una mica i tot seguit trobarem un corriol que s'enfila en direcció nord, l'anirem seguint fins que arribarem al peu de via. El primer ressalt el fèiem amb les cordes a l'esquena, doncs és una grimpada de II grau. Avui, però, l'hem fet encordats.

La via: una joia per conèixer els quarts graus de Montserrat, on gaudireu d'una escalada vertical i amb bona roca amb les assegurances justes i necessàries. Si esteu atents podreu afegir un parell de friends més.

1er. llarg. 25 metres. II.  Grimpada fàcil però amb roca a controlar. Reunió en el replà.

2on. llarg: 40 metres. IV. 3 parabolts i 1 merlet.  Pugem per un forat i després anem a la dreta on trobarem el primer parabolt, després seguirem vertical i trobarem el segon. Seguirem pujant rectes fins un còdol blanc on podrem posar un excel.lent merlet. Ara seguirem fins sota d'una llastra que passarem per la dreta i trobarem el 3er parabolts. Tot seguit ja perderem verticalitat fins arribar a la reunió.

3er. llarg: 15 metres. IV- IV+, 1 parabolt.  Sortim per la dreta de la reunió on trobem un parabolt que ens assegura el tram més vertical, després recte amunt fins a la reunió.

Descens: desgrimpades curtes II o ràpel per les vessants nord-oest.

Material: 6 cintes exprés i una baga per merlet.