dilluns, 18 de març del 2024

Via de l'Amadeu sortint per la Via Augusta - Paret del Pont- Sant Llorenç de Montgai 15/03/2024

Aquest matí volem fer una via ràpida doncs hem de tornar aviat a casa, així que ens decidim per la Via  l´Amadeu de la Paret del Pont sortint per la via Augusta.

Ara fa un any vàrem fer les dues vies en el mateix matí i ens van agradar molt, especialment la primera tirada de la via Augusta, però avui volem anar ràpid i fem les quatre primeres tirades de l'Amadeu i les 3 ultimes de la via Augusta.

De totes maneres us deixem la ressenya de les dues vies.

Iniciant el primer llarg per aquest xemeneia

Després de l'Ao en el segon llarg.

Tram dret del tercer llarg on cal tenir cura amb la roca.

Commençant el quart llarg.

Aproximació: des de Camarasa agafarem la carretera que va a Sant Llorenç de Montgai i la seguirem fins arribar al pont, uns metres abans trobarem un bon aparcament per deixar-hi el cotxe. Després creuarem el pont i agafarem una pista a la dreta  i a uns 150 metres que ja trobarem un petit corriol que ens deixarà a peu de via. A la dreta veureu una línia de parabolts que us pot despistar, la nostra via puja recta pel diedre/xemeneia. Nom en el peu.

La Via: ens trobarem amb 5 llargs molt equipats, amb una roca sanejada, i amb un itinerari que va cercant la part més bona d'aquesta paret. Si després la combineu amb la Via Augusta des de l'inici, us quedarà un bon matí d'escalada. Si busqueu un via d'aventura no hi aneu, aquesta no és la vostra via. Recomanable

1er. Llarg. 30 metres. V, V+, IV. III.  Enfilarem per un diedre/xemeneia que amb passos verticals i ben bonics us portarà per un terreny més fàcil fins a la reunió.

2on. Llarg. 25 metres. 6a+, V+, V, . Superem un ressalt de 6a+, (Ao dos passos) per continuar verticals per unes plaques fins a la reunió.

3er. Llarg. 25 metres. V.  Sortim per l'esquerra amb un petit mur amb còdols dubtosos, però que gràcies el sanejament que han fet els aperturistes es pot progressar molt bé, després anirem un xic a la dreta i per unes plaques arribarem a la reunió.

4art. Llarg. 35 metres V. Sortim per l'esquerra superant un ressalt i després anem a la dreta on trobarem un segon ressalt que un cop superat anirem caminant fins a la reunió.

5è. Llarg. 15 metres. III, IV.  Aquí ens creuem amb la Via Augusta, que si volem podem seguir, però personalment us recomano que acabeu aquesta i després aneu a buscar la via Augusta. Per acabar aquesta només haurem de pujar uns 15 metres per terreny no massa difícil.

Descens: per la vessant oest trobareu un corriol que us portarà fins a la carretera sense problemes.

Material: 14 cintes exprés + R.

Ara només queda agrair la feina dels aperturistes de la via: A. Ribes, L. Olondiz, A. Sanz, J. Godoy, i J.M. Escart. 4/03/2023

Tram bonic del tercer llarg.

Superant els darrers metres.

Sembla és bonic tenir el pantà al fons.

Reunió al cim

Aproximació: la via està pensada per complimentar el dia d'escalada si heu fet altres vies de les que podeu anar al collet, com: Somnis d'una nit d'estiu, via de l'Amadeu, o qualsevol altre de les que arriben a dalt de la Paret del Pont.

Si no veniu de cap d'aquestes vies, haurem de pujar des de la carretera pel corriol fins arribar al collet i després baixar fins que trobareu unes cadenes que seguireu fins a situar-vos al costat del peu de via.

La Via: un primer llarg preciós i ben trobat, per continuar amb tres més senzills però que fan un conjunt molt interessant.

1er. Llarg: 35 metres.  6a/6a+ o Ao/V+.  Sortirem per la dreta per un tram dret però que hi ha molt bona pressa, després per terreny més fàcil ens situarem a l'esquerra del sostre que ens barra el pas. Aleshores, pujarem un tram on cal tibar una mica fins situar-se sota del sostre que flaquejarem a la dreta, després seguirem per una escalada en placa molt mantinguda fins quasi sota de la reunió. (Reunió conjunta amb la quarta reunió de la via de l'Amadeu)

2on. Llarg: 15 metres. V+.  Caminarem uns metres i ens trobarem amb un ressalt amb un pas més difícil  del que sembla des de la reunió.

3er. Llarg: 15 metres. IV.  Anirem a la dreta a buscar una aresta que pujarem vertical i ja trobarem la reunió.

4art. Llarg: 25 metres. II. IV.  Caminem uns metres, després una mica de grimpada , uns passets més i ja estarem al cim.

Descens: trobarem un corriol que ens portarà al collet i després a la carretera.

Material: 15 cintes exprés + R.