dijous, 7 de març del 2024

Via: Gran Via de les Corts Catalanes - Torrent de Santa Caterina - Collbató - Montserrat - 07/03/2024

Avui només teníem unes horetes al matí, no teníem molt clar on anar i després ens hem recordat que encara teníem pendent una via d'aquest pany de paret. Ens anava bé pel temps que disposàvem i allà hem fet cap.

Iniciant el primer llarg. Al peu hi ha una sageta picada i uns metres més amunt veureu una baga en una savina.

Superant el pas més complicat d'aquest llarg, assegurat amb un pitó.

Ens ha costat una mica trobar els espits de la primera reunió.

El segon llarg comença amb una especie d'esperonet fins a sota d'una fissura. La roca és bona i compacta.

Per superar aquesta fissura aprofitarem les bones presses que trobarem a ma esquerra.

En aquest llarg podrem equipar-ho molt bé amb assegurances flotants, només sortir de la reunió hi ha un forat boníssim.

Després aquesta baga encastada.

El pas de la fissura hi podreu posar un C 3. que queda súper bé.

Després haurem de combinar les savines amb les flotants.

Arribant a la segona reunió que és just on es fa la tercera reunió de la via: Via Laietana 18 d'octubre.

Aproximació: Des del pàrquing de l'àrea recreativa de la Salut agafarem el camí que va pujant pel Torrent de Santa Caterina fins que veurem que surt un camí fitat a la dreta  que va a la Cova Gran, seguint aquest camí passarem pel peu de les vies, però aquesta està a l'esquerra de tot. Al peu hi trobareu una sageta picada.

La via: itinerari que si bé té alguns passos bonics, té molts trams bruts, i no massa bonics. Per col·leccionistes.

1er. Llarg: 30 metres.  IV, V, III, IV. 1 baga i 1 pitó.  Sortim verticals fins un ressalt on trobarem un pitó amb una baga que ens assegurarà el pas més difícil d'aquest llarg, després ens trobarem un tram tombat que ens portarà a un tram més dret abans d'entrar a la reunió. La reunió està a l'esquerra d'uns grans matolls.

2on. Llarg: 30 metres. IV+, V+, V- . Pont de roca i una baga en una savina.  Sortim verticals i trobarem un pont de roca, seguirem pujant fins arribar en una fissura on podrem posar el C3. Passarem la fissura per l'esquerra amb molt bona roca. Tot seguit entrarem en un tram brut i amb roca a controlar que ens podrem assegurar gràcies a les savines i algun flotant. Sempre haurem d'anar en tendència a la dreta fins arribar a la reunió.

Descens: amb cordes de 60 metres podreu fer un sol ràpel fins al peu de via, d'altra forma haureu de baixar seguint les reunions de la via: Laietana 18 d'octubre.

Material: 8 cintes exprés, joc de friends fins el C3 i alguna baga savinera.