diumenge, 24 de març del 2024

Via: Del Pato - Paret del Triangle - Font Ferrera - Solsonés -

Fa temps que havíem vist ressenyades vies de la Paret del Triangle i  quan havíem parat a dinar al Hostal del Cap del Pla ens ho havíem mirat i sempre dèiem algun dia ens hi haurem d'acostar.

Ahir parlant amb la Montse i en Sergi va sortir com a proposta i ràpidament ens vàrem posar d'acord. Així que avui hi hem fet cap.

Malgrat que és una paret curta, té el seu encant, la roca és més bona del que sembla i hi ha vies per tots els gustos, això si, cal escalar entre assegurances.

Arribats al peu de via en Sergi i la Montse s'han posat a la via Del Joan i nosaltres a la via Del Pato, així ens aniríem veient tota l'estona. Ha estat un encert doncs ens ho hem passat molt bé i després ho hem celebrat amb un bon dinar a l'Hostal del Cap del Pla.

La Paret del Triangle des de l'Hostal.

Iniciant el primer llarg amb molt fred a les mans, no ens ha tocat bé el sol fins que hem arribat a la primera reunió.

En Sergi a la primera reunió del Joan.

Tram més dret abans d'arribar a la 1ª reunió.

El segon llarg és més fàcil i ara no tenim fred a les mans, però les assegurances estan més distanciades.

Darrers metres abats d'arribar a la segona reunió.

En Sergi anant a buscar la mateixca reunió que la nostra via, doncs en el cim coincideixen

La Montse atacant el segon llarg.

Aproximació: des de Solsona agafareu la carretera que va al Port del Compte fins que arribareu al Hostal del Cap del Pla on deixareu el cotxe.  Just des d'aquí mateix ja podreu veure la  Paret del Triangle.
Des de darrere de l'hostal agafarem un corriol que ens portarà a una pista, anirem baixant per la pista fins arribar a un torrent i un cop creuat ja estarem sota mateix de la Paret del Triangle, ara ens tocarà pujar per un corriol fins al peu de la paret. La via comença bastant a la dreta, veureu un espit recte i el segon a la dreta.

La via: itinerari de 2 llargs, que no us deixaran indiferents, curt però intens, escalada vertical i amb una roca millor del que sembla. Recomanable.

1er. llarg. 35 metres. V, IV+, V.  7 assegurances.  Pugem rectes amb passos finets fins el primer espit, després farem un flanqueig ascendent a la dreta per arribar el segon, ara ens tocarà pujar altra cop en tendència a l'esquerra per un tram força vertical. Un cop passat aquest tram la paret es tomba una mica i les assegurances allunyen més. Després la paret es torna a posar ben dreta però hi ha bons còdols fins arribar a la reunió.

2on: llarg: 30 metres. IV+, IV+, IV. 2 parabolts i 1 pitó.  Sortim verticals per anar a buscar el primer parabolt que hi ha una petita excursió, després anirem seguint vertical fins arribar un 2 parabolt i després 1 pitó, entre mig podrem posar alguna assegurança flotant.

Descens: per la mateixa via en 2 ràpels. 1er. de 25 metres i el 2on de 35 metres. Amb cordes de 60 es pot baixar amb un sol ràpel.

Material: 8 cintes exprés i un joc de friends per evitar algun "aleje"

Oberta per: Josep Mª Cases el 8/1/86.

1. hola! amb un sol ràpel amb cordes de 60m es baixa perfectament. Bonic racó a gaudir amb cura :)

1. Gràcies ja ens ho va semblar. Ara ho posaré. Manel & Ita

2. Enhorabona amics! una bona proposta escalada i dinar a l'Hostal, m'ho apunto !