dimecres, 20 de març del 2024

Malalts de Roca - Abella de la Conca - 19/03/2024

La via Malalts de Roca és una via ideal per fer metres amb una dificultat moderada i on caldrà pagar el peatge dels trams amb molta vegetació, tot i així hi trobareu llargs bonics i amb molt bona roca.

L'Arseni i en Ferran ens proposen anar aquesta via per tal de fer metres i ràpidament ens posem d'acord, doncs ens fa il·lusió tornar a escalar en aquest racó tan bonic.

Teníem una idea bastant dolenta d'aquesta via i un cop feta ens ha agradat prou, però no per repetir-la.

Una vista de la paret amb el poble d'Abella de la Conca al peu. La via segueix la part dreta de la canal que ralla la paret.

Només começa l'aproximació passarem pel Costa dera d'aquesta esglèsia.

Iniciant el 1er llarg, una placa ben bonica.

En el quart llarg, passos bonics per gaudir del plaer de l'escalada.

Penultim llarg, haurem d'anar a buscar un llarg flanqueig per trobar el parabolt.

Arribant al cim amb tots els camps ben verds al fons.

Aproximació: abans d'arribar en el poble haurem de deixar el cotxe, d'aquí anirem caminant per la carretera fins que trobarem una font, des d'aquí agafarem un carrer estret que va pujant direcció a ponent. Passarem per l'església romànica i seguirem un corriol que aniran pujant poc a poc. Arribarem a una tartera que pujarem fent ziga zages i quan ens acostem a la paret ja veurem dues pedres amb les inicials de la via pintades en color groc.

La via: com hem comentat abans és una via ideal per fer metres, on hi trobarem trams de roca bonics i trams de vegetació. La seva dificultat és moderada. L'equipament a base de ponts de roca (compte que n'hi ha que ja estan molt malmesos) i on trobarem parabolts en els passos més compromesos i en les reunions.

1ª Llarg: 30 metres. IV+,  4 ponts de roca.  Iniciem uns metres de placa fins un ressalt fissurat que un cop superat ja trobarem la reunió.

2on. Llarg: 25 metres. V/ V+,  4 parabolts i 2 ponts de roca. Aquesta tirada és molt bonica on hi trobarem passos difícils ben assegurats amb unes fissures que ens permetran progressar molt agradablement. Després farem un llarg de 60 metres, amb trossos grimpant i trossos caminant fins arribar a un pont de roca on farem la 2ª reunió bis.

3er. Llarg: 30 metres. V,  1 parabolt 2 ponts de roca i varies bagues en savines/arbres.  Progressarem per  una roca força polida per l'aigua, doncs és el final d'una canal.  Primer pugem verticals a la canal i després passarem a la placa de l'esquerra on hi trobarem passos finets fins arribar a la reunió.

4art. Llarg: 30 metres. IV+ 2 parabolts, 2 ponts de roca. També podem posar alguna baga en alguna savina. Passem a l'altre vessant de la canal on trobarem una placa molt agradable d'escalar que ens portarà a una fissura que un cop superada trobarem la reunió.

5è. Llarg: 25 metres. IV. 1 parabolt i 2 ponts de roca. Pujarem per una placa que al final va un xic a la dreta on trobarem la reunió.

6è. Llarg: 40 metres. III, II,  2 ponts de roca.  Sortim per un tram vertical per entrar en terreny de grimpada molt fàcil fins a la  reunió.

7è. Llarg: 50 metres. IV, V, V+. 1 parabolts. 4 ponts de roca i una savina.  Tirada de placa amb una roca excepcional que va augmentant la dificultat conforme vas guanyant metres. A la part final trobarem els passos més difícils però a la vegada més bonics. Un llarg molt bonic.

8è. Llarg: 40 metres. II/I. 1 pont de roca.  Grimpada fàcil fins a la reunió amb un parabolt.

9è Llarg: 30 metres. IV. 1 parabolt i 2 ponts de roca.  Sortim per la dreta verticals fins a trobar una lleixa molt bona de peus que seguirem uns 10 metres a la dreta fins a trobar el parabolt. Des d'aquí pujarem rectes fins a la reunió. Reunió amb un parabolt.

10è. Llarg: 45 metres. III. 1 pont de roca.  Escalada per la cresta fins que arribarem a un parabolt on podem fer reunió o seguir uns 15 metres més fins el cim on haurem de muntar la reunió en un bloc.

Descens: des del cim anirem direcció ponent per la vessant sud, fins arribar en un collet on l'altre banda del coll veurem el ràpel instal·lat per baixar per la cara nord. Ràpel de 55 metres.

Després pujarem a un coll on trobarem un camí que baixa per una tartera on anirem trobant fites. Arribarem a un altre coll que ens permetrà passar a la vessant sud on veurem l'Agulla Xica. Anirem baixant per un corriol dret fins a trobar-nos el de l'aproximació. 1h 30' a 2h

Material: 12 cintes exprés, joc de friends fins C1, bagues savineres i bagues per canviar els ponts de roca.

1ª Ascensió: Toni Alarcón i Joan Baraldes. 1/ 2016

Apa a escalar que el món s'acaba!

1. Lo dicho, trobo a faltar les vostres fotos 🙂

1. tenim problemes amb l'ordinador i estarem uns dies sense fotos.