diumenge, 31 de març del 2024

Via Delinqüents i Balcó de la Codolosa - Collbató- Montserrat.

Feia mesos que no quedàvem amb la Laura, i aquests dies que no hem sortit ni ella ni nosaltres ha estat una bona excusa per retrobar-nos.

Hem quedat a Collbató, lloc on segur que farem alguna cosa, en aquest cas el més important és trobar-nos i està junts una estona.

Iniciant la via.

D'aquesta via no en teníem massa bon record, però con fa temps que la vàrem fer, no ens fa res repetir-la.
Els primers metres hi trobarem un petit ressalt que està ben assegurat que és el troç més bonic d'aquest llarg, després ja perd verticalitat i la roca no és massa bona.

Tram no massa bonic del primer llarg.

Entrant a la primera reunió.

El segon llarg torna a passar al mateix, uns metres bonics i uns altres no tant.

La Laura el el tram més dret i amb més bona roca.

Tram brut abans d'entrar a la segona reunió.

El darrer llarg es torna a repetir la mateixa historia.

Ben contenta entrant a la tercera reunió.

Com la cosa ha anat molt bé i ràpid ens decidim sortir pel Balcó  de la Codolosa i així farem uns metres més.
Aproximació: Des de l'urbanització de Collbató pujarem per la Dressera del Fra Garí fins que trobarem una trenca a ma dreta que ens portarà al peu de la Paret de la Codolosa,  La via comença en el sector més a la dreta, així que haurem de caminar un xic més arran de la paret.

La Via: Via de tres llargs, amb algun ressalts interessant però en el conjunt no té massa atractiu. Poc recomanable

1er llarg: 30 metres. IV, IV+, IV.  Sortim en diagonal a l'esquerra fins situar-nos sota d'una petita panxa on trobarem un parabolt que ens assegura el pas, després seguirem verticals mirant d'anar per on la roca és més ferma fins a la reunió.

2on. llarg: 30 metres. IV+, III, IV+.  Sortim verticals un xic a l'esquerra per entrar en una placa de molt bona roca, un pont de roca i un parabolt ens asseguren aquest tram, després entrarem en un tram més trencat i trobarem una reunió d'una altra via, seguirem vertical fins a trobar un esperó a la dreta que ens portarà a la reunió.

3er. llarg: 30 metres. IV, III, IV+. Sortim per la dreta i seguim una especie de fissura que ens portarà en un tros trencat però fàcil, que seguirem fins sota d'un ressalt que ens portarà a la reunió.

Descens: podem baixar per la via en 3 ràpels o sortir per dalt i baixar caminant anant a cerca la Dressera del Fra Garí.

Material: 6 cintes exprés. R. i material pel ràpel en el cas de no baixar caminant.

L'Ita fent el primer llarg d'aquesta part.

En el segon llarg, on haurem de fer algun Ao.

La Laura en el tram d'Ao.

Està clar que les dones s'hi sabem posar molt millor a les fotos. Que hi farem.

Ha estat un matí molt divertit amb el temps que encara ens ha deixat fer. Ha estat molt bé tornar-nos a trobar així que ho rematarem amb un dinar al Bruc.

Per anar al Balco de la Codolosa, anirem pujant uns 60 metres fins sota d'una placa molt marcada.

1ª Tirada: 35 metres. V, IV. Sortirem pel bell mig de la placa per agafar la primera assegurança, després superem un tram més dret i per terreny més senzill, però amb molt bona roca fins arribar en un replà. D'aquí pujarem per terreny més fàcil fins a la reunió.

2ª Tirada: 15 metres V, A0 o A1 (1 o 2 passos) Vè. Des de la reunió pujarem verticals per un tram que cal tenir cura amb la roca, després farem Ao en les 2 primeres assegurances, o ens ajudarem amb un estrep o baga per posar el peu, per seguir amb passos drets però amb bona roca, fins que la placa es tomba que trobarem la reunió.

Descens: Del Balcó de Bacó de la Codolosa, podem baixar a peu pel camí que hi ha darrera de la reunió, senyalat amb pintura groga i blanca.

Apa a escalar que el món s'acaba!