diumenge, 7 de gener del 2024

Sant Llorenç de Montgai - Paret de la Formiguera - Via: La Colà - 03/01/2024

La via La Colà sembla que és la darrera que s'ha obert en aquest sector, de fet les plaquetes són les més noves. Malgrat el nombre de vies que hi ha, els obridors li han trobat el seu espai. Una escalada plaent ens acompanyarà durant tota la via.

Iniciant la via, primer anirem a l'esquerra i després vertical.

Entrant ala primera reunió que està just a la dreta de la via Del Barbes.

Un segon llarg que poc a poc es va trempant

Una escalada plaent ens acompanyarà durant tot el llarg. A part final un xic més dret, però amb bona pressa.

Contenta arribant al cim.

Aproximació: deixarem el cotxe en l'aparcament que hi ha per anar a les vies de la Formiguera. Farem la mateixa aproximació que per la resta de vies d'aquesta paret. Pujarem per la vall en direcció oest, creuarem la via, i després passarem per sota de les les primeres vies de la Formiguera, les deixarem fins a trobar un corriol que puja a peu de via. La via la podreu diferenciar perquè les plaquetes són més noves.

La via: itinerari de 2 llargs, el primer per una placa tombada amb tendència a l'esquerra i després vertical. La segona puja ben vertical, superant els darrers metres un tram més dret, però amb bona pressa. Recomanable.

1er. llarg: 30 metres llargs. III, IV-. 9 parabolts. Anirem en diagonal a l'esquerra i després seguirem vertical per la placa fins a la reunió. La reunió la trobarem a la dreta de la reunió de la via Del Barbes.

2on llarg: 30 metres llargs. V, V+. 12 parabolts.  Un llarg de placa que es va trempant conforma guanya alçada. Els darrers metres són els més bonics i també els més difícils.

Material: 12 cintes exprés + R

Oberta per: Juan Gutiérrez i D. Domínguez el 23/2/2019

Descens: o per la mateixa via amb un ràpel de 60 o dos de 30 metres. També tenim l'opció de baixar caminant direcció nord est fins a passar per sota de la via per un tùnel i després seguir per al costat del torrent fins a l'aparcament.