dimarts, 23 de gener del 2024

Els Mollons - Les Crestes del Ninet - Mollons - La Pobla de Claramunt 23/01/2024

Quan et vas acostant a l'inici de les crestes ja pots veure el Ninet, que fa més de 60 anys va ésser escalat per primer cop per en Francesc Aguilera. (1960).

L'agulla és petita però ben esvelta.

L'Ita iniciant la via.

Quan arribem a peu de via, fa un fred que pela, però estem confiats que més amunt hi estarem bé.

Iniciant el segon llarg.

Aquest llarg és bonic, però haurem d'anar en compte amb la roca que està un xic trencada.

Primer pujarem pel diedre grog i després anirem per la placa de la dreta.

Quan ens toca el sol si està prou bé.

El tercer llarg és un canvi de reunió fins al collet del Ninet.

Per pujar el Ninet farem un parell de passos en Ae o Ao i després un parell de metres de III. Tot i que hi ha ràpel nosaltres ens hem despenjat i així hem anat més ràpid.

El següent llarg va entre el sol i la ombra.

Una placa ben bonica ens permetrà superar el quart llarg.

Des de la reunió podem veure el Ninet i la seva reunió al seu peu.

La quarta reunió al solet i que bé que s'hi està.

El cinquè llarg és vertical i ben bonic.

Entrant a la reunió.

Gaudint d'aquesta escalada plaent.

Iniciant el darrer llarg que és una grimpada fins el cim.

Tram final, la llàstima és que les vistes no són massa agraïdes.

Ara si que són al cim.

Aproximació: agafarem la A2 fins a la primera sortida a Igualada, seguirem després les indicacions que ens portaran a La Pobla de Claramunt. Creuarem tot el poble fins que trobarem una trenca a l'esquerra que va a l'estació. Seguirem per aquesta trenca, passarem per sobre la via del tren i tot seguit entrarem en una urbanització, aquí agafarem el primer carrer a l'esquerra i anirem en direcció a ponent, passarem pel costat d'una guarderia infantil, seguirem una mica més i trencarem a la dreta per un carrer que fa un xic de pujada. Al final veurem un indicador als Mollons hi haurem d'agafar un carrer que després es convertirà en una pista, passarem per sota de la C15 , seguirem per la pista en bon estat fins arribar a una trenca on la dreta diu La Roca Llarga i a mà esquerra Castellolí - Els Mollons, anirem a la dreta fins una esplanada on hi ha uns pins tallats.  Aquí deixarem el cotxe. Des d'aquí surt un corriol costerut que va guanyant alçada fins el Molló Gros, després seguirem caminant direcció a l'oest fins arribar al peu de via.

La via: escalada de ressalt i de passada pujarem a l'agulla El Ninet.  Passos bonics amb les assegurances justes i algun tram de roca a controlar. En el conjunt és prou interessant. A nosaltres ens ha sorprès gratament. Recomanable.

1er. llarg. 20 metres. IV-, III. 2 parabolts. Escalada de placa fins arribar a la reunió en una savina al peu d'un diedre groc.

2on. llarg: 20 metres. IV+, IV. 2 parabolts. Sortim verticals fins al peu del diedre, veurem que el segon parabolt està a la nostra dreta i convida pujar-hi recta, però és molt millor pujar uns metres pel diedre on podrem posar un C # 1 i després anar a la dreta a buscar aquest segon parabolt, després seguirem vertical fins a la reunió a la vessant est. Trobarem un parabolt però ho podrem reforçar molt bé amb un  alien.

3er. llarg: 10 metres. II. És més un canvi de reunió que una tirada. Anirem en diagonal a la dreta fins el collet. Reunió amb un parabolt. Des d'aquí pujarem al Ninet per la vessant nord amb dos passos d'Ae, o Ao, segons vulguem forçar. Poc abans d'arribar al cim trobarem una instal·lació per repelar o despenjar-nos.

4art. llarg: 15 metres. IV- , III+, 1 parabolt. Superarem una placa en tendència a l'esquerra per anar a buscar una savina, després seguirem vertical fins un gran replà. Reunió amb una savina a terra.

5é. llarg: 20 metres. II, IV, III+. 1 parabolt. Pugem uns metres fàcils fins situar-nos sota d'una fissura,
(pitó abandonat que no és pot agafar) aquí podrem posar un C# 1  i seguirem verticals amb una escalada molt agradable fins un parabolt on farem la reunió. Ho podrem reforçar passant una baga pel cim.

6é. llarg: 20 metres. II, I.  Grimpada final per arribar poc abans de la creu.

Descens: des del cim anirem direcció est fins que a uns 50 metres trobarem un corriol a ma dreta. El seguirem i veurem que va baixant en direcció al collet del Molló Gros. Poc abans, a ma dreta, trobarem unes cordes que ens ajudaran a baixar un tram un xic més dret, després seguirem baixant pel camí fins que ens creuarem amb el camí de pujada.

Material: 8 cintes exprés, joc d'aliens i el C# 1, i alguna baga per les savines.

1. Just a la dreta i per un esperó teniu unaltre per fer ben xula i més vertical. Os agradarà bonics.

1. Gràcies Sergi, nosaltres hi havíem fet 4 o 5 vies en els anys 70, des de les hores no hi havíem tornat més. Tot i que l'entorn no és bonic ( poligons industrials, torres d'alta tensió, pintades a la roca, etc) la roca és prou bona i per els dies curts de l'hivern si està prou bé.