dimecres, 17 de gener del 2024

Montserrat - Collbató - Paret de la Codolosa - Via Del Pí - Sortint pel Balcó de la Codolosa - 16/01/2024

Feia dies que no quedàvem amb l'Arseni i en Ferran i ja en teníem ganes. Així, que anem a la Paret de la Codolosa que per dies no massa bons sempre són un bon recurs.

Decidim fer vies paral·les i així podrem anar-la fent petar i ens podrem fer fotos els uns als altres.

Nosaltres anirem a la via Del Pí i ells a la Campions.

Iniciant la via Del Pi.

Hi ha un moment que sort que coneixem les vies, ja que d'altra manera costa situar-te

L'Ita fent el primer llarg.

l'Arseni en la primera reunió.

En Ferran recuperant el primer llarg de la via Campions.

Avui ens hem canviat les tirades i l'Ita fa la segona tirada.

Poc a poc va fent el tram més difícil (Foto Arseni)

Es veuen ben contents aquest vailets a la primera reunió.

Tot un luxe veure escalar aquest parells de veterans.

Entrant a la segona reunió.

Després d'una bona tibada per sortir de la segona tirada, uns grans còdols hi ajuden.

L'Arseni a la segona reunió.

Superant el pas més difícil del tercer llarg, el fregament de les cordes m'ho ha complicat de valent.

Darrers passos un xic desplomats.

Superant el darrer llarg de la Campions.

Ja hem acabat la via Del Pi, ara ens arribarem al Balcó de la Codolosa.

L'Arseni acabant la seva via.

Us deixem la nostra ressenya del Balcó de la Codolosa.

Una bona arrencadeta , sort que la roca és excel.lent.

Els primers passos són ben bonics.

Superant els darrers metres de la via.

Aproximació: Des de l'urbanització de Collbató pujarem per la drecera del Fra Garí fins que trobarem una trenca a ma dreta que ens porta al peu de la Paret de la Codolosa. Nom de la via al peu. 10 a 15 minuts.

La Via: Un itinerari més de la Codolosa, que al final totes tenen una similitud i costen de recordar. El nom ve del pi que hi ha a la segona reunió i que veurem des del peu de via. La roca i l'equipament us asseguren una escalada plaent. Recomanable

1ª Tirada: 30 metres, Vè, IV, 6 parabolts. Comencem anant a cercar un parabolt que hi ha a l'esquerra d'un gran bloc, farem un pas un xic difícil per entrar en una placa que manté la dificultat, després creurem una especie de canal per a seguir per unes plaques fins a la reunió.

2ª Tirada: 20 metres, 6ª, IV. 6 parabolts. Des de la reunió podem veure tres línies i haurem d'agafar la que va més a l'esquerra. Superarem un pas vertical on haurem de tibar un xic, després la paret es tomba i ja per terreny més fàcil fins a la reunió.

3º Tirada: 30 metres, V+, IV, 6ª. 9 parabolts. Sortim de la reunió amb una bona tibada però amb una roca sensacional, després seguirem per terreny més fàcil fins arribar a un bon replà. Des d'aquí només ens queda superar una placa que al final es converteix amb un petit diedre.

Per anar al Balco de la Codolosa, anirem pujant uns 60 metres fins sota d'una placa molt marcada.

1ª Tirada: 35 metres. V, IV.Sortirem pel bell mig de la placa per agafar la primera assegurança, després superem un tram més dret i per terreny més senzill, però amb molt bona roca fins arribar en un replà. D'aquí pujarem per terreny més fàcil fins a la reunió.

2ª Tirada: 15 metres V, A0 o A1 (1 o 2 passos) Vè. Des de la reunió pujarem verticals per un tram que cal tenir cura amb la roca, després farem Ao en les 2 primeres assegurances, o ens ajudarem amb un estrep o baga per posar el peu, per seguir amb passos drets però amb bona roca, fins que la placa es tomba que trobarem la reunió.

Descens: de la via Del Pí podem baixar caminant anant a buscat el camí a l'esquerra. També podem baixar en ràpel per la mateixa via.

Del Balcó de Bacó de la Codolosa, podem baixar a peu pel camí que hi ha darrera de la reunió, senyalat amb pintura groga i blanca.

Apa a escalar que el món s'acaba!