dissabte, 31 de desembre del 2022

Montserrat - Collbató - La Codolosa . Via "Campions" 31/12/2022

SALUT i MUNTANYA PEL 2023.

Aquest és el darrer post d'aquest any que ens ha passat volant. Hem pogut fer forces escalades de les que n'hem penjat en el bloc 135. Per aquest any ens havíem marcat un objectiu intern nostre de 120 escalades en el bloc i ho hem aconseguit i ho hem superat, així que tanquem l'any, molt contents celebrant-ho amb uns bons amics en la darrera escalada d'aquest any.

Avui hem quedat amb el Sergi i la Montse per anar a fer la darrera escalada. Com teníem poc temps i al més important era passar-ho junts hem anat a la Paret de la Codolosa.

Un cop allà ens posem uns al costat de l'altre així ens podem veure i anar-la fent petar mentre anem escalant. Hem tingut un dia de primavera total, fins i tot feia calor.

Ens ho hem passat d'allò més bé, tot un festival anar amb aquesta parella tan divertida.

En Sergi pujant per la via del Pi.

Pujant el primer llarg de segon una mica més lent de lo normal, el genoll no perdona ni avui que és final d'any.

Això d'anar uns al costat dels altres és un no parar de divertir-nos.

Superant el segon llarg, que he fet un Ao com una casa.

En Sergi que ens va seguint per l'esquerra, hem de vigilar que no ens passi.

Ben contenta celebrant la darrera escalada.

L'Ita en el tercer llarg.

Amb les presses per estar el cotxe a les 12 hores, quasi sense donar-me compte ja estic sortint per dalt.

Ara a plegar el material i a baixar corrents.

Peró abans immortalitzem el moment per celebrar.ho.

Aproximació: Des de l'urbanització de Collbató pujarem per la Dracera del Fray Garí fins que trobarem una trenca a mà dreta que ens portarà al peu de la Paret de la Codolosa. La via comença just a l'esquerra de tot.

La Via: itinerari de 3 llargs, equipat,  en línia a les altres vies del voltant. Recomanable.

1er. llarg: 35 metres, IV, V, III, IV.  Pujarem per l'esquerra d'un gran bloc fins arribar al primer parabolt, després seguirem per un terreny vertical amb bons forats. Un cop superat seguirem per terreny més fàcil fins a la reunió.

2on. llarg: 20 metres. Ao, V+, V.  Farem 1 pas Ao per sortir d'un petit tram balmat, i després seguirem escalant per una placa plaent fins a la reunió.

3er. llarg: 25 metres.  IV+.  Sortim rectes de la reunió fins una savina al costat d'una llastra, ens posem sobre la llastra i anem pujant pel fil d'un esperonet fins a la reunió.

Material: 8 cintes + R

Equipament: parabolts.

Oberta per: Joan Baraldés, Miquel Haro i Joan Asín.

Descens: acabarem de pujar una mica i ja trobarem la drecera que seguirem fins a trobar el camí de pujada.

Apa a escalar que el món s'acaba i l'any també.

1. Felicitats amics ! moltes piulades i segur que moltes mes escalades, malgrat els ais i uis que l'edat no perdona, a la nostra si et lleves i no et fa mal res....

2. Felicitats Jaume, Anem fent pel que podem. Esperem que aquest any sigui millor, projectes no ens en falten per sort.