dijous, 1 de desembre del 2022

Ascensió al Puig de Bassegoda 1373 m - des de Can Nou - 26/11/2022

El Puig  de Bassegoda de 1373 m, és un cim que és força esvelt i punxegut, fins a l'extrem que per arribar-hi per la vessant nord est haureu d'ajudar-vos d'unes cadenes i uns esglaons.  A cavall de l'Alt Empordà i la Garrotxa sobresurt de forma màgica, fet que el fa que sigui visible des de ben lluny.

Sense dubtes té unes bones vistes sobre el Canigó, Vall Ter, i per la costa el Golf de Roses. Val la pena assolir-lo per gaudir d'aquest bonic entorn.

Des de l'aparcament de la Masia de Can Nou podem veure el Cim i també el refugi de Bassegoda.

La Masia de Can Nou, inici de la nostra excursió. Aquesta masia sembla que estigui mig abandonada, doncs hi ha algunes parts que es veuen força malmesa, però, per altra banda, hi ha alguna finestra que encara si veuen unes boniques cortines.

Encara no hem caminat 10 minuts i ja som el refugi de Bassegoda, que és un refugi guardat i que cal fer reserva prèvia.

Aquest color blau que envolten les finestres i les portes, li donen una visió acollidora

Ens parem a esmorzar en el refugi, aprofitant el solet

Després entrarem en un bosc d'alzines i seguirem un camí costerut però molt ben traçat que et fa guanyar alçada ràpidament.

Fa un dia força fred, així que anem ben abrigats.

Gairebé sota la pujada final, arribem en un coll des d'on ja podem veure el Canigó que ja té una bona emblanquinada.

Ja des del cim ja podem veure el Bastiments, el Gra de Fajol, cims principals de la zona de l'Ull de Ter.

Un bon record pel Marc i la Maria.

Nosaltres també ens fem la foto

Després de baixar el tram de les cadenes parem un xic.

Malgrat ja han caigut una bona part de les fulles, les valls que ens envolten encara són un bon espectacle de llum i color.

Arribant a la masia de Can Nou de tornada

Avui hem seguit una proposta de l'Ita, i l'ha encertat de ple, doncs l'excursió ens ha agradat molt, ens ho hem passat molt bé i hem gaudit de molt bona companyia.

El nostre itinerari.

Excursió no massa llarga, doncs no arriba a 4 quilometres d'anada, i amb un desnivell de 602 metres, entre 771 m de la masia de Can Nou i el cim del Puig del Bassegoda de 1.373 m. Està dintre del 100 cims.

Aproximació: des del camping Bassegoda Park agafarem una pista que ens portarà a la masia de Can Nou. La majoria de quilometres estan encimentats, però aproximadament els 2 darrers són de terra i una mica malmesos.

L'excursió:  Des de la masia de La Nou a 771 metres agafarem  un sender que en cosa de 10 minuts ens portarà al refugi, des d'aquí seguirem el mateix camí senyalat com a GR fins que arribarem a una pista. Seguirem uns metres per la pista i ja veurem una indicació a ma esquerra que ens indica un corriol que ens portarà fins a sota del cim. Uns metres abans, trobarem unes cadenes i uns esglaons metàl·lics que ens ajudaran en un tram més dret, al final d'aquest tram, només ens quedaran uns 100 metres de camí, fins el cim.  Horari de 1,30 a 2h.  La tornada l'hem fet pel mateix camí.