dissabte, 24 de desembre del 2022

Montserrat - Clot de la Mònica - Serrat Inferior d'en Muntaner - Via Alberto González

En els cursos de l'ECAN anàvem en aquesta via per fer practiques de més d'un llarg i per baixar amb més d'un llarg. Ens anava molt bé per donar tota la matèria i en tenim un bon record.

Avui, aprofitem que només disposem d'unes horetes al matí per anar a aquesta via senzilla, però amb molt bona roca.

Us deixem la nostra ressenya

En el Serrat Inferior d'en Muntaner hi trobarem un grapat de vies de totes les dificultats on podreu gaudir per aquests dies d'hivern, doncs aquest racó queda força protegit del vent.

Donat que l'aproximació és ben curta, en un tres i no res ens trobem escalant.

El primer llarg força tombat, però hi trobarem alguns passos bonics gràcies a la bona roca.

El matí és tan bo, que ens hem d'arremangar i tot.

Iniciant el segon llarg amb les característiques similars a l'anterior però amb alguns passos més drets.

Mirant una altra cordada que està escalant a La Pastereta.

Segona reunió i última, ara només ens queda fer dos ràpels per la mateixa via.

Aproximació: des del Clot de la Mònica, que hi poden anar des de Collbató o des de l'aparcament de la Vinya Nova,  pujarem en direcció a l'Artiga Baixa i un xic per sobre del camí que va al peu del Frare de Baix agafarem un corriol a l'esquerra que ens portarà a la base de la via. Veurem que en comença una equipada en espits i una altra a la dreta en parabolts sallats. La nostra és la dels parabolts.

La Via: Itinerari de 2 llargs, equipats amb parabolts, d'una dificultat moderada i amb molt bona roca. Ideal per iniciar-se en les vies de més d'un llarg. Recomanable.

1er. Llarg: 50 metres. III, IV.  Pujarem per una placa on haurem de superar algun petit ressalt.

2on. llarg: 40 metres.  IV, III. Sortirem per la dreta de la reunió per anar a una llastra que està molt solta. Aquí trobarem uns metres més drets que un cop superats entrarem en terreny fàcil fins a la reunió.

Descens: ràpel per la mateixa via

Material: 8 exprés + R-

Apa a escalar que el món s'acaba i l'any també!!

BON NADAL; SALUT I ROCA PER TOTS.