dimecres, 7 de desembre del 2022

El Garraf - Pic del Martell - Via Laberinto Hueco 03/12/2022

Després de passar fred al Mont Roig quedem amb la Montse i el Sergi per anar al Pic del Martell, doncs sembla que farà millor temps i les temperatures sempre són més altes a prop del mar.

Portem diferents ressenyes i quasi no ens decidim fins al peu de via Laberinto Hueco, ells ja la coneixen i diuen que es força bonica.

En Sergi començant la via, doncs ells ja l'han fet i segur que aniran més ràpids que els avis....

Tot seguit ja hi anem nosaltres. Un diedre molt bonic ens fa entrar en matèria.

La roca és molt bona, d'aquella que fa mal els dits

La Montse sota d'un cel ben blau iniciant el segon llarg

Aquest segon llarg vas pujant i al mateix temps penses com sortirem per els sostres que tenim al cap.

Un cop ets a sota veus que hi ha una fissura de mans i que també pots fer un pas Ao. Un tros molt aeri, impressionant i bonic.

Esperant entrar a la reunió faig una foto a l'Ita a la primera reunió.

Progressant per un tram força difícil abans de fer el flanqueig entre mig del sostre.

La segona reunió és ben penjada, fet que li dona ambient a la via. (Foto Sergi)

Sortint de la reunió en flanqueig per anar a buscar un diedre amagat.

El forat de la reunió que li ha quedat el nom de WC.

L'Ita a la segona reunió.

Un pas llarg per començar el quart llarg

La quarta reunió sobre uns grans blocs.

En el cinquè llarg en trobarem algun pas que des de sota semblava més senzill .

Arribant a la cinquena reunió. Roca d'escandol. (Foto Sergi)

Ara ja només ens queda un llarg de grimpada fàcil que fem encordats per anar més tranquils.

La via ens ha agradat força, està ben trobada i ens ho hem passat molt bé amb la Montse i el Sergi que ens han anat marcant el camí.

Aproximació: Seguim l'autovia que va de Barcelona Sitges que deixarem a la sortida que indica Port Ginesta i Garraf, a la rotonda agafaren la carretera que passa per l'urbanització Rat Penat i seguirem per la carretera que puja al Parc Natural del Garraf. Arribats en un gran aparcament a mà esquerra deixarem el cotxe.
Des de l'aparcament recularem uns 50 metres fins que trobarem un camí que puja dret fins arribar a un collet, des d'aquí baixarem per un corriol força dret fins que toquem a peu de paret i ens trobarem sota l'esperó.

La Via: cinc llargs molt ben trobats, amb passos força atlètics que us faran gaudir de la verticalitat de l'esperó. Està força equipada amb pitons, ponts de roca, spits, parabolts i unes P's. però sempre hi trobareu algun punt a reforçar amb assegurances flotants donant-li així un plus més a la via. Molt Recomanable.

1er. Llarg. 15 metres. V. Diedre vertical força bonic fins la reunió que tot i que es pot fer més amunt, preferim fer-la aquí i així podrem fer la segona tirada més llarga.

2on. Llarg. 25 metres, V, 6a (V+/Ao), sortim per la dreta de la reunió i pugem per un tram de forats per anar a l'esquerra on trobarem una reunió (La primera si la feu diferent a nosaltres) d'aquí tornem a la dreta amb passos força polits i poc a poc ens situarà entremig de dos sostres i que haurem passar flanquejant a l'esquerra per entrar en un balco on farem reunió. En aquest punt hi ha un forat que li diuen el WC.

3er. Llarg. 35 metres, V, V+, V. Recte amunt surt la via de l'Esperó dels Bombers, nosaltres farem un flanqueig a l'esquerra per anar a buscar un diedre que s'insinua. Entrem al diedre on trobarem un parell de pitons i un xic més amunt una pedra encastada amb una baga. Després veurem a la dreta un pitó que anirem a buscar per seguir vertical fins arribar a un replà on hi ha una reunió, seguirem per darrera d'un bloc fins a trobar la nostra reunió.

4art. Llarg. 35 metres.  V, IV+, V, IV-. Seguim per un diedre amb un pas llarg i vertical, després va un xic a la dreta per tornar a l'esquerra i anar progressant per un diedre on sembla que al final ens haurem d'encastar,  però per la dreta amb passos finets arribarem a un arbret i després per sobre d'uns grans blocs fins a la reunió.

5è. Llarg. 30 metres.  IV, V, III. Podem sortir verticals o anar un xic a la dreta i evitar un tram que està força polit, els passos són bonics i fàcils d'assegurar. Reunió en uns grans blocs altra cop.

Des d'aquí encara pujarem uns 50 metres de grimpada de II, que podem fer desencordats, però nosaltres hem fet com una tirada mes.

Descens: Des d'aquí haurem d'anar pujant i flaquejant a l'esquerra durant una bona estona fins que trobem unes fites grans que marcant la baixa fins el camí que ens portarà a la carretera de tornada.

Material: 12 cintes exprés i un joc de tòtems o equivalents, + R.

1ª Ascensió: Pep Masip i Joan C, Aldeguer

1. Molt bona ressenya.Aixi queda actualitzat que he estat buscant a les xarxes i no es troba res.
    El millor es compartir aquests racons tant macos juntament i la Ita va gaudir moltisim 🤣💪

1. Estic content que us agradi la ressenya. La via va estar molt bé, no podia ésser d'una altra manera amb tan bona companyia, salut i força!!

2. Felicitats a tots quatre 🧗‍♂️🧗‍♀️🧗‍♂️🧗‍♀️..! Quines fotos tant xules!

1. Moltes gràcies Pilar, amb un dia de bon temps, una via vertical i amb bons artistes no costa massa fer fotos. :-)

3. Enhorabona, aquesta no la coneixia i veig que us ha agradat prou, anirem a fer-la aquest hivern, que la zona val molt la pena. Gràcies per l'acurada ressenya.

1. Gràcies Jaume, malgrat està a les dues guies que amb els anys s'han editat, no és massa coneguda a les xarxes. La gent té més tirada a la Via Esperó dels Bombers.