dimarts, 1 de febrer del 2022

Malanyeu - Paret del Devessó - Via Sac d'Impaciència - 01/02/2022

Això d'anar els dimarts a Malanyeu li hem agafat afició. Fem una vieta, no passem fred i després fem un dinaret a Ca la Bòrnia a Cercs, on la fem petar una estona.

Quan vàrem fer la Via de la Paba, vàrem veure que hi havia al seu costat la via Sac d'Impaciència, i que just en el segon llarg coincideixen uns metres. Avui hem anat a fer aquesta via que la teníem pendent des de feia temps.

L'Ita ben decidida comença el primer llarg, sense dubtes el més bonic de tots.

Escalada típica de  Malanyeu, forats i més forats.

Fent un flanqueig en el segon llarg.

El darrer llarg comença amb un tram trencat, però curt, ja que després millora molt.

Els darrers metres van per una placa amb molt bona roca i que permet gaudir de la via.

Roca boníssima

Però tot lo bo s'acaba!!

Aproximació: nosaltres sempre deixem el cotxe al costat d'uns contenidors que hi ha abans d'arribar al poble. Des d'aquí baixem per una pista cimentada fins que podem entrar en un camp que ens porta en una altra pista que ens deixarà al torrent.  Després anem seguint el corriol fitat que porta a peu de paret.
La via comença a la part alta de la piràmide, al costat de la Via Paba. Trobareu les inicials al peu de via SI.

La Via: En aquesta part de la paret hi ha força vegetació i costa trobar un itinerari net. En aquest cas, el primer llarg està molt ben trobat, el segon és un peatge i el tercer està prou bé. Amb l'equipament just i necessari.

1er llarg: 35 metres: IV+, V, V/V+, V. 4 ponts de roca i 5 parabolts.  Sortim verticals i els primers metres estan assegurats amb ponts de roca, després trobarem un tram més dret i amb tendència a l'esquerra, amb algun pas un xic picant, que està assegurat amb parabolts després ja per terreny un xic més fàcil fins a la reunió. Algun pas el podrem reforçar amb algun friend.

2on llarg: 25 metres. IV, III.   3 parabolts. Sortim a la dreta fins un parabolt, després seguirem flanquejant en la mateixa direcció fins a trobar un boix. Un cop passat aquest boix podrem pujar vertical i trobarem 2 parabolts de la via Paba que ens asseguren un tram més dret. Passarem una antiga reunió i seguirem verticals per terreny fàcil fins a la reunió.

3er llarg: 30 metres. III+, IV+, V.  2 ponts de roca i dos parabolts.  Sortim per un tram trencat però curt que ens porta a la placa final que seguirem vertical fins el cim.

Descens: hem fet dos ràpels de aprox 30 metres per la mateixa via i el tercer de 30 metres justos per la via Paba fins a terra.

Material: 12 cintes exprés i un joc d'aliens i el camelot fins # 1.

Oberta per : Joan Baraldés

1. Ei parella,
    Esteu rendibilitzant la feina que fem obrint vies !!
    salut i a escalar

2. Que tranquil es deuria estar a Malanyeu el dimarts...a mes bona temperatura oi?