dijous, 10 de febrer del 2022

Montserrat - Sant Joan - Miranda de Sant Pere - Via Ramon de Semir i D'Arquer - 08/02/2022

El dia que vàrem fer la via d'en Baraldés a la Miranda de Sant Pere, ens va semblar interessant la Via que fa la gran diagonal dels germans Masó, especialment perquè cal equipar-la gairebé tota.

La fissura en diagonal i dona el principal protagonisme d'aquesta via.

Iniciant el primer llarg per una placa ben tombada

En el darrers metres s'adreça una mica per donar-li un xic de color.

Anant a buscar la fissura de la gran diagonal

Un gran flanqueig ascendent que ens haurem d'equipar és el que trobarem en el segon llarg.

L'equipament en flotants del segon llarg és senzill de fer, fet que pot resulta interessant per l'iniciació en l'utilització d'assegurances flotants.

Un darrer llarg ben trobat i amb bona roca que ens portarà al cim amb una escalada plaent .

Voltant una llastra prop del cim

Plegant el material al cim de la Miranda de Sant Pere

Ressenya del germans Masó.

Aproximació: Des de l'ermita de Sant Joan pujarem una mica fins que veurem que surt un corriol a l'esquerra amb senyals blaves. Poc abans d'arribar al collet de la Miranda de Sant Joan i la Miranda Xica  anirem a l'esquerra fins a trobar una carena on trobarem fites que ens marquen la baixada, haurem de fer una petita desgrimpada i després seguirem fins a trobar la canal que baixa al costat de la cara est de la Miranda de Sant Pere.  Millor baixar un xic a l'esquerra de la canal que va arran de paret, doncs està molt més net. 20 minuts.

La Via: itinerari senzill, on el principal al·licient és fer la tirada de la gran diagonal i el fet de tenir que equipar amb assegurances flotants. Via recomanable per iniciació en l'auto-protecció.

1er llarg: 50 metres. IV, III, IV, III. llarg a equipar.  Des del peu de via pugem verticals fins que a uns 10 metres podrem posar una bona assegurança en un lloc on abans hi havia un pont de roca, després anem seguint per la placa fins a trobar una fissura que també podrem posar-hi alguna cosa. En el darrers metres creuarem la via la Piula i ja arribarem a la reunió.

2on llarg: 50 metres. III, IV-, III. 1 pitó, llarg a equipar.  Pugem per una placa molt tombada fins sota de l'inici de la diagonal on podrem posar la primera assegurança flotant, després anirem seguint la gran diagonal posant assegurances flotants al gust fins arribar a la reunió.

3er llarg: 30 metres. III, IV+, IV, III.  1 pitó.  Sortim en un flanqueig ascendent a l'esquerra fins arribar al pitó, després pujarem un metres més difícils fins una savina de la que sortirem per l'esquerra i tot seguit vertical fins a la reunió.

Descens: des del cim de l'agulla baixarem caminant fins a trobar el camí que desfarem per tornar a Sant Joan.

Material: Joc de totems fins el vermell,  7 bagues exprés + R.