dimarts, 22 de febrer del 2022

Serra de l'Obac - Turó de la Pola - Cingle Oest del Setrill - Via ¿? - 21/02/2022

Tornem a la Serra de l'Obac amb un dia bonic, el vent del Nord ha fet una bona neteja i encara que no està net del tot, les vistes són precioses.

Ressenya de Manel Santiago. Gràcies per la ressenya.

Malgrat que li diuen el Cingle Oest del Setrill, i fa pensar que el matí no hi toca el sol, realment és cara est, o sud-est. Potser millor dir-li Cingle Esquerra del Setrill.

Al matí fa un xic de fred, però en la paret que està ben protegida del vent del nord si està d'allò més bé.

Iniciant la via, uns primers metres més senzills que es fan bé en lliure ens portaran a un tram més dret que ja ens obliga a fer algun Ao i després per superar un ressalt farem servir els estreps, una via curta però ben complerta.

Començant el Ao

Superant el tram d'artificial, per sortir en lliure amb molt bona roca fins el cim.

Ara ja només queda un tram fàcil per arribar a dalt

Com la reunió es fa en una alzina uns metres més endins del cingle, no hem pogut fer cap fotografia fins a la sortida.

Després acabem de pujar fins el Turó de la Pola on les vistes són espectaculars.

Aproximació: Des de l'Alzina del Salari pujarem al Coll de Tres Creus i seguirem amb direcció a la Font de la Pola fins que passarem  l'Agulla del Setrill on a la seva dreta comença la via. 20 minuts.

Descens: Arribarem a una especie d'agulla, però trobarem un punt on podrem baixar a peu. Després nosaltres hem acabat de pujar fins el Turó de la Pola i d'aquí podrem baixar al Coll de Tres Creus.

La Via: itinerari que supera el cingle esquerra del Setrill, primer en lliure i després en artificial per acabar altre cop en lliure. Equipament amb parabolts.

1er llarg: 30 metres, IV, IV+, V, V+, Ao, Ae, V+, IV.  Pugem uns metres amb roca a controlar fins el primer parabolt, després es va posant dret amb passos més difícils que ens obligaran a fer Ao, i tot seguit per superar el ressalt en Ae, al final sortirem per un diedre amb molt bona roca fins a una savina on anirem per l'esquerra fins el cim . Reunió en una alzina.

Material: 13 cintes exprés, estreps, i un alien gris o groc. També un parell de bagues per savines.

1. Bona aquesta, quan la va publicar el Manel Santiago me la vaig apuntar. Avui no t'ha calgut fer ressenya Manel !