dissabte, 19 de febrer del 2022

Serra de l'Obac - Turó de la Pola - Cingle Est del Setrill - Via ?

Bona vista del Cingle del Setrill

Ressenya de Manel Santiago.

Just fa uns dies en Manel Santiago va penjar aquesta ressenya que sembla que no podem saber el nom de la via. Tot i així aquest dijous amb en Sergi Villar i Joan Vidal ens decidim per anar hi a treure el cap.

En Joan expert amb l'escalada artificial ràpidament demana per fer la primera tirada, els burils es veuen força malmesos, tenen uns quants anys.

Tot i que desploma força , només hi ha un pas llarg entre el primer i el segon buril, però  ara ha quedat més llarg, doncs quan ha pujat en Sergi se li ha arrencat en segon buril. Hi haurem de torna per arreglar-ho una mica.

En Joan s'ha animat hi ha fet la primera i la segona tirada juntes. Aquí podem veure en Sergi en el segon llarg.

El tercer llarg també comença amb artificial, amb una bona sortida d'estreps, després ja per terreny més fàcil fins el cim.

Després, contents i satisfets, pugem al Turó de la Pola per gaudir de les vistes de l'entorn que són impressionats com sempre.

Aproximació: Des de l'Alzina del Salari pujarem al Coll de Tres Creus i seguirem amb direcció a la Font de la Pola fins arribat a l'Agulla del Setrill on a la seva dreta comença la via. 20 minuts.

Descens: Arribarem a una especie d'agulla, però trobarem un punt on podrem baixar a peu. Després nosaltres hem acabat de pujar fins el Turó de la Pola i d'aquí podrem baixar al Coll de Tres Creus.

La Via: itinerari bonic, amb tres tirades curtes on tindrem passos d'artificial amb un equipament força antic i amb un estat un xic precari, però amb un entorn preciós. Per col·leccionistes.

1er llarg: 15 metres, Ae, III.  6 buris. Pugem un pedestal fins sota d'una balma on trobarem una reunió que ens servirà per assegurar-nos abans de penjar-nos a l'artificial de la balma. El primer pas, és en un burí sense plaqueta i després ve un pas un xic més llarg on ens haurem d'estirar una mica més, tot seguit els burils ja estan més seguits fins a la reunió.  Atenció, ara manca el segon buril i cal reemplaçar-lo per poder fer la via.

2on llarg: 10 metres. III, IV, II. Sortim en diagonal a l'esquerra fins uns grans còdols que haurem de superar, després seguirem en diagonal fins a la reunió.

3er llarg: 15 metres. Ae, V+,  II, IV, 2 burils, 1 cap de burí i 1 pitó. Superem un ressalt i ens trobarem amb una sortida difícil des d'un pitó, després anirem a l'esquerra fins que podrem posar una recuperable en un cap de burí, des d'aquí seguirem verticals fins el cim.

Material: 10 cintes exprés, 4 recuperables, estreps.

1ª ascensió: sense dades.