dimarts, 14 de novembre del 2023

Montserrat - Frares Encantats - Miranda del Pas del Príncep - Via Makita Plateà 14/11/2023

Feia més de 10 anys que teníem pendent aquesta via, just, des de que en Joan Asín la va publicar per primera vegada 12/11/2013. Per aquelles coses no hi havíem pensat més, i aquesta setmana li ha tocat.

Ja fa molts anys, havíem fet la via Blava amb el nostre fill quan era ben petit, des d'aquelles dates no hi havíem tornat més.

Des del camí de la Cova de l'Arcada, ja hem pogut veure el nostre objectiu. Avui feia un dia clar i transparent i una temperatura completament primaveral, l'estiuet de Sant Martí es fa notar més que altres anys.

Després d'una bona aproximació iniciem el primer llarg, que sense cap mena de dubtes és el més bonic de tots.

Els bon còdols permeten progressar molt bé encara que el llarg sigui ben dret.

Pas drets entrant a la primera reunió.

l'Arseni en el mateix pas.

Un segon llarg més tranquil, però amb les assegurances un xic més espeiades.

Un bon mar de pedra. (Foto Arseni Lago)

Entrant en el tram fàcil del segon llarg.

Per sortir de la segona reunió haurem de fer una bona tibadeta.

Tram vertical de la sortida de la reunió (foto Arseni Lago)

Retallada en el cel blau mentre fa la quarta tirada.

L'Arseni iniciant el cinquè llarg.

Això ja s'acaba, uns darrers metres difícils i ja sortim a dalt.  (Foto Arseni Lago)

Foto record en el cim  (Foto Arseni Lago)

Arribar el cim d'una agulla sempre té premi, avui és gaudir d'aquest fabulós entorn.

Aproximació: des de l'aparcament al poble del Bruc pujarem per entrar en un carrer asfaltat que al final es converteix en una pista que seguirem fins a trobar un creuament on agafarem un camí a ma dreta, pujarem uns metres i deixarem el camí que va al Vermell del Xincarró i anirem a la dreta, ara ens tocarà anar pujant fins que entrarem en el Torrent de les Grutes, seguirem fins que pujarem fins a sota de la Cova de l'Arcada, seguirem pujant i tornarem a creuar aquest torrent, guanyem alçada fins arribar en un gran balma formada per un gran bloc. Ara ens tocarà pujar per l'esquerra per un corriol vertical fins al peu de paret que anirem a l'esquerra fins al peu de via. 1h 30' a 1h 45'. Recomanable.

La Via: itinerari de cinc llargs, ben equipat, i amb passos verticals i trams més tombats que va buscant el seu espai entre les dues vies veïnes.

1er. llarg: 30 metres.  Començarem amb uns passos fins però no massa drets, després ens trobarem amb un tram més vertical i amb molt bons còdols, després la via marxa en diagonal a l'esquerra fins que torna a seguir vertical fins a la reunió.

2on llarg: 35 metres. Trobarem un primer espit, de la via blava, a l'esquerra de la reunió i després seguirem pujant verticals fins que es tomba i farem la reunió en una repisa, amb un parabolt del següent llarg i un altre pintat blau.

3er. llarg: 20 metres. Sortim vertical per una placa ben dreta que tot seguit es tomba.

4rt. llarg: 35 metres. Sortim en tendència a l'esquerra, primer un xic dret i després ja es tomba fins a la reunió a sota d'un ressalt.

5è. llarg: 40 metres. Superem el ressalt per l'esquerra i després entrarem en un tram més fàcil fins a situar-nos sota del darrer ressalt que superarem amb passos molt difícils fins el cim.

Descens: des de la darrera reunió pujarem fins el cim de l'agulla amb una grimpada fàcil, després baixarem per una canal direcció nord fins un coll format amb el Bitllot. Ara ens tocarà voltar el Bitllot per la cara est i després seguirem flanquejant fins arribar al Pas del Príncep. Seguirem per aquest camí fins que passarem l'Agulla del Pas del Príncep que veurem un corriol que baixa al Torrent de les Grutes, anirem baixant fins el torrent, trobarem un pas que haurem d'ajudar-nos d'uns esglaons metàl·lics, després seguirem fins arribar a la balma d'on ens hem enfilat per arribar al peu de via. D'aquí seguirem el camí de pujada.

Material: 10 cintes + R.

Oberta per: Juan Lazo i Marc Cuesta 11/2012.

1. Felicitats ! Una via prou maca en un entorn magnífic. Veig que vau fer la tercera tirada en dues, nosaltres la vam apurar i penso que millor partir-la com vosaltres.

1. Hola Jaume, la vis ens ha agradat i ens ha anat bé no empalmar les tirades i així hem pogut fer millors fotos. Manel&Ita

2. Molt bona pinta! Bona feina per les ressenyes!

1. Moltes gràcies, comentaris com el teu ens ajuda a seguir amb aquesta feina. Salut i roca!!