dijous, 23 de novembre del 2023

Montserrat - Collbató - Torrent de Santa Caterina - Paret de la Salut - Via Rambla de Santa Mònica - 21/11/2023

Aquests dies de vent i fred cal buscar llocs arrecerats, així que aprofitem per anar al Torrent de Santa Caterina a veure si podem fer alguna escaladeta.

Iniciant la via encara a l'ombra.

Quan et toca el sol ja és una altra cosa.
Aquest primer llarg és una placa equipada amb ponts de pedra i un pitó.

Enfocant el primer diedret del segon llarg

A la fissura de l'esquerra podrem equipar al nostre gust. Després d'un tram lleig trobarem un segon diedret i un altra tram no massa bonic fins a la reunió.

Sortint del segon diedret.

Aproximació: Des del pàrquing de l'àrea recreativa de la Salut agafarem el camí que va pujant pel Torrent de Santa Caterina fins que veurem que surt un camí fitat a la dreta  que va a la Cova Gran, seguint aquest camí passarem pel peu de les vies, però aquesta està a la dreta de tot i haurem de pujar per una petita canal fins al peu de via. 15 minuts. Sageta al peu.

La via: itinerari de dos llargs, on podrem  gaudir posant assegurances flotants. Malgrat el primer llarg va per una bona placa, i que el segon té dos diedres petits, hi ha trams poc agraciats que li treuen continuïtat i atractiu a la via. Poc recomanable.

1er. llarg: 30 metres: Sortirem de la canal per l'esquerra per anar a buscar la placa, en el segon pont de pedra anirem a la dreta fins un pitó i després vertical fins a la reunió.

2on. llarg: 40 metres. Sortim verticals fins un diedre que superarem i entrarem en un terreny amb poc atractiu fins el segon diedre. Un cop superat ja veurem la reunió a la nostra vertical.

Descens: per la mateixa via amb dos ràpels de 30 metres, on un de sol de 60 metres fins a la canal.

Material: 8 cintes exprés i un joc de friends fins el C1.

Observacions: podrem complimentar el matí amb les altres tres vies que hi ha en el sector.

Apa a escalar que el món s'acaba !!