divendres, 24 de novembre del 2023

Montserrat - Collbató - Torrent de Santa Caterina - Paret de la Salut - Via Passeig Colón. 21/11/2023

Després de fer la Via Rambla Santa Mònica, ens posem a la que tenim a la nostra esquerra on hem vist que hi ha un segon llarg que sembla interessant.

En el segon llarg, superant una bonica placa que l'únic problema que té, és que és massa curta. La roca és molt bona i els passos molt bonics.

Entrant a la segona reunió.

Aproximació: Des del pàrquing de l'àrea recreativa de la Salut agafarem el camí que va pujant pel Torrent de Santa Caterina fins que veurem que surt un camí fitat a la dreta  que va a la Cova Gran, seguint aquest camí passarem pel peu de les vies, però aquesta està a la dreta de tot i ens costarà veure on comença. Només quan haurem pujat uns metres trobarem un espàrrec d'un parabolt. La foto ens pot ajudar a localitzar el començament.

La via: itinerari de dos llargs, on el primer va pujant per una sèrie de ressalts i el segon va buscar una placa molt marcada sobre d'un ressalt. Per combinar amb alguna de les vies veïnes i així aprofitar un mati.

1er. llarg: 25 metres: pugem verticals uns metres i anem a buscar una fissura a ma dreta, aquí trobarem l'espàrrec d'un parabolt.  Seguirem verticals i després en tendència a l'esquerra fins que ens situarem a la vertical de la reunió que ja pujarem tot recte.

2on. llarg: 35 metres. Sortirem verticals hi trobarem una fissura on ens podrem assegurar, seguirem verticals fins arribar sota d'un ressalt, aquí pujarem de dreta a esquerra i ens situarem a la placa que pujarem molt bé gràcies a les bones presses que hi trobarem. Tot seguit seguirem rectes fins que superarem un petit ressalt abans d'entrar a la reunió.

Descens: per la mateixa via amb dos ràpels, un de 30 metres i un altre de 25, o amb un sol ràpel de 60 metres fins al camí.

Material: 8 cintes exprés i un joc de friends fins el C1.

Observacions: podrem complimentar el matí amb les altres tres vies que hi ha en el sector.