divendres, 10 de novembre del 2023

Cingles de Malanyeu - Roques del Pelat de Batllia- Via Fil a l'Agulla - 10/11/2023

Fa uns dies ja vàrem estar en aquesta zona per fer la Via Amadeu fa 60, i l'Arseni ens va comentar que la Via Fil a l'Agulla estava prou bé, així que avui hi hem fet cap.

Des d'on deixem el cotxe podem veure molt bé el recorregut de la via.

Sageta a l'inici de la via.
Avui, com ja ens ho coneixíem hem arribat molt bé al peu de via, està uns metres més a la dreta de la via Amadeu fa 60.

Des del peu de via, veureu el primer pitó i únic d'aquesta tirada.

Iniciant el segon llarg, totalment ple d'incrustacions de sílex, realment semblen fòssils.

Un detall de les incrustacions de sílex

En aquest llarg hi trobarem 3 pitons.

l'Ita observant aquestes incrustacions.

Uns passos més i reunió.

Iniciant el tercer llarg, el més curt dels quatre que té la via.

Un tram brut abans d'entrar a la tercera reunió.

El quart llarg és molt estètic, la llàstima és que cal tenir cura amb la roca.

Arribant a la darrera reunió.

Ben contents ens fem una foto abans d'iniciar els ràpels.

Aproximació: Pujant per la carretera BV4023 que va a Malanyeu trobarem una trenca a ma esquerra que indica a " La Caseta" i "La Solana de Baix". Uns metres més endavant la pista es bifurca i nosaltres agafarem el ramal de l'esquerra  que seguirem fins que passarem la Masia de "La Solana" . Després seguirem pujant fins a deixar un mas a ma dreta. Tot seguit ja podrem deixar el cotxe en unes feixes. Des d'aquí ja podrem veure el peu de via.  Des d'aquesta feixa surt un corriol amb fites que anirem seguin, poc a poc guanya alçada i ens portarà al peu del cingle. Primer passarem pel peu de la via Amadeu fa 60 i seguirem a la dreta per un petit corriol fins al peu de via.  Aquí haurem de buscar la sageta del peu de via.  20/25 minuts si trobeu el peu de via a la primera.

La via: itinerari de quatre llargs curtets, equipats amb algun pitó, bagues a les savines i les reunions amb dos parabolts. Han respectat al màxim l'entorn, posant l'equip just i necessari. Les reunions estan equipades per rapelar. Per col·leccionistes enamorats de la zona.

1er. llarg: 30 metres. 1 pitó. Pujarem verticals fins a trobar el pitó, després anirem en diagonal a l'esquerra fins a trobar un fissura, d'aquí seguirem rectes fins a la reunió. Per superar els darrers metres un xic bruts, i trobareu una sirga.

2on llarg: 25/30 metres.  Anirem per la part esquerra de la placa i trobarem 3 pitons. Des del tercer pitó anirem en diagonal a la dreta fins a sobre d'una gran alzina on trobareu la reunió. Trobarem algunes savines amb bagues posades.

3er. llarg: 20 metres. Sortirem per la dreta i anirem guanyant alçada per un tram un xic descompost.

4art. llarg: 30 metres.  Pugem per l'esquerra d'una gran llastra i anirem a buscar l'aresta de ma dreta, després pujarem vertical per un diedre tombat fins a la reunió. En aquest llarg hi trobarem 2 pitons i algunes bagues a les savines.  Reunió en una bona alzina.

Descens: en dos ràpels de 45/50 metres. El primer fins a la segona reunió i el segon fins a terra.

Material: 8 cintes exprés, i joc de friends.

Oberta per: Joan Rovira i A. Alarcón.

1. Respostes
    1. Molt bon dia Pilar. Està bé, i curiosa, el segon llarg té les incrustacions que són boniques. El lloc és molt més tranquil que a la Paret del Devesso i no està parabolada que també li dona un plus. El mateix dia pots fer l’Amadeu fa 60 i aquesta. Per enamorats del lloc.

2. Respostes
    1. que gaudiu molt. A veure si us agrada. Si publiqueu algun post, ja mencionareu d'on heu tret l'informació.😂