divendres, 12 de maig del 2023

Solsonès - Sant Llorenç de Morunys - Roca Subirana - Via: Visites Inesperades 11/05/2023

A la Vall del Llord, just davant de Sant Llorenç de Morunys veureu la Roca Subirana, on hi trobareu unes quantes vies sobre un conglomerat prou bo, similar a altres vies d'aquesta zona.

Certament és un lloc tranquil i força bonic on podreu escalar amb una conglomerat que no està malament, però que sempre haureu d'anar en compte. Tot i així val la pena fer-hi una visita, doncs les vies, encara que curtes, són prou atractives.

Començant el primer llarg

Arribant a la primera reunió

Iniciant el segon llarg

Els darrers metres de la via

Foto cim

Com que tenim temps, i ja estem en la pista asfaltada que porta fins sota al Santuari del Llord, aprofitem per visitar-lo.  La seva situació és encisadora, entenc perfectament anys enrere algú s'enamorés  d'aquest lloc per construir  aquest santuari. Certament hi ha tota una bona historia que cal conèixer i que justifica la pujada que haurem de fer des de l'aparcament fins el cim. Trobareu més informació aquí

Ens parem una bona estona per admirar el paisatge que ens envolta.

Quasi només arribar a dalt de la Mola trobareu aquest canó de la guerra dels Carlins.

Aproximació: des de Sant Llorenç de Morunys agafareu la carretera que porta a Coll de Jou i només uns metres més endavant trobareu la trenca que, per una carretera estreta porta a Sant Serni del Grau i el Santuari del Llord, la seguirem fins passat un túnel on deixarem el cotxe a ma dreta. ( a ma esquerra veureu unes quantes vies d'escalada esportiva). Tot seguit caminarem uns 50 metres per la carretera i trobareu una pista a ma esquerra,  que seguirem fins arribar a una esplanada just davant de la Roca Subirana. Ara només ens restarà baixar per un corriol a peu de via.

La via: itinerari de dos llargs molt ben trobat amb una dificultat màxima de V+, que segueix un esperonet fins que el deixa per pujar per la placa de ma dreta. La roca és prou bona, però amb aquest tipus de conglomerat sempre cal anar escollint bé les presses. Recomanable.

1er. Llarg: 40 metres.  IV, V, V+, IV+.  7 parabolts. Pujarem verticals i poc a poc anirem guanyant verticalitat fins arribar el pas més difícil de la via i que està ben assegurat, aquest pas el farem millor per la dreta del parabolt, doncs la roca és més bona, un cop superat ja perd verticalitat fins la reunió amb 2 parabolts.

2on Llarg: 50 metres, IV, V, IV. Seguirem per l'esperonet fins arribar a una savina on hi trobarem una baga. Arribats en aquest punt anirem a la dreta per pujar per una placa en lleugera tendència a la dreta.

Descens: des del cim baixarem uns metres en tendència a la dreta (nord) fins arribar a un  replanet , després seguirem baixant direcció oest al costat del cingle fins un punt que haurem de pujar i anar a l'esquerra per arribar en un collet on comença l'aresta oest, d'aquí baixarem una mica més i ja estarem al final de la pista.

1ª Ascensió:  Lluís Parcerisa en solitari 1/2012.

Material: 10 cintes exprés i 1 parell de bagues savineres.

1. L,aresta dels Piteus em va agradar molt, per si no l,heu feta.En un lloc molt maco.

2. Respostes
    1. Hola Sergi, la tindrem en compte per una futura ocasió. Moltes Gràcies.