divendres, 5 de maig del 2023

Montserrat - Carena del Cap de Sant Joan : Cim Sud Via Lluís Baciero, Cim Central Via Cornerstone, Cim Nord Via Jesús Carruesco - 04/05/2023

Avui hem anat a la Carena del Cap de Sant Joan, on hi hi tres vies dels Germans Masó, que donat l'aproximació, millor fer les tres vies en el mateix dia, doncs són de fàcil encadenar i ens estalviarem de repetir l'aproximació més d'una vegada.

Nosaltres hem començat per la Via Lluís Baciero que ens feia especial il·lusió per que està dedicada en aquest fabulós escalador i gran amic nostre.

Des del camí de les Bateries veurem la Via Lluís Baciero, les altres queden al seu darrera.

La ressenya dels Germans Masó Garcia.

Després d'una aproximació amb una part final curta però intensa ens trobem a peu de via. L'Ita ha començat el primer llarg, que el primer pas costa de situar-te, però després segueix superant una bona placa.

El segon llarg costa d'entrar-hi, primer per l'esquerra i no surt i després per la dreta surt molt bé gràcies a la bona roca, això si, haurem de fer una bona tibadeta.

Després de superar els primers metres iniciarem un flanqueig a la dreta molt bonic. (Foto Arseni)

Gaudint dels passos tan bonics del segon llarg.

La roca és excel·lent i permet una escalada plaent.

L'Arseni a plena feina del segon llarg. (Foto Ferran)

L'Arseni ens està seguint d'aprop i gaudint d'allò més.

En aquest punt, és tan bonic, que hi volem sortir tots...

El darrer llarg, senzill  però segueix la mateixa tònica amb la qualitat de la roca.

Foto des del cim on hem aprofitat per signar en el pot de registre.

Ara ens toca desgrimpar una mica fins un collet i baixar per la canal de la cara oest fins al peu de la via Cornerstone.  Veurem on comença perquè els arítjols ja no ens deixaran passar més.

Ressenya dels Germans Masó.

Primer  toca fer una placa ben vertical i amb bona roca, per després per terreny més fàcil fins a la reunió.

Els passos són bonics llàstima que ve el sol de cara. (Foto Ferran)

L'Ita també en la mateixa tirada. (Foto Ferran)

Després anirem fins el cim nord, on farem un ràpel de 25 metres per la cara oest i ens deixarà al peu de la darrera via.

Avui fa força vent, fins el punts que ens fa volar les cordes.

L'Arseni i en Ferran al cim Central.

Iniciant el ràpel que ens portarà a peu de l'altra via.
Ressenya del Germans Masó Garcia

Després del ràpel comencem la Via Jesús Carruesco que va per la cara oest.

L'Arseni en el darrer llarg (Foto Arseni)

La via és força sinuosa i cal tenir-ho en compte pel fregament de les cordes.

Quasi  a la sortida ens trobarem un pas força llarg i complicat de resoldre, però si cal podem fer Ao.

L'Arseni sortint de la via.

Es nota que feia vent....

Ràpel de tornada a peu de via (Foto Ferran)

Aproximació: des del Monestir agafarem el camí que va fins a Sant Miquel, que passarem fins que trobarem una trenca a ma esquerra que és el camí de les bateries. Anirem pel camí de les Bateries uns 15 minuts, passarem un parell de torrents i quan ja veurem la Via LLuís Basiero seguirem una mica més fins un bloc que hi ha al camí. ( Inscripció Espanya) D'aquí començarem a pujar per unes canals molt brutes en lleugera tendència a la dreta. El camí està força brut i ple de punxes, (millor anar amb pantalons llargs) i alguna fita, no masses, i amb una mica d'intuïció arribarem a peu de via.

Les vies: les vies estan ben equipades i totes tenen bona roca. cal fer-les per l'ordre següent: Lluís Baciero,  Cornerstone, i Jesús Carruesco.  En total surten 6 llargs de corda ben trobats, però l'aproximació i el tipus d'escalada fa que siguin unes vies per col·leccionistes.

Encadenament de les 3 vies: primer farem els tres llargs de la Lluís Baciero que ens portaran al cim sud. Del cim sud baixarem desgrimpant uns metres fins un collet, d'aquí baixarem per la canal oest fins al peu de la via Cornerstone. Aquest llarg ens portarà al cim central, després farem un llarg de grimpada fins el cim nord on trobarem l'instal.lació de ràpel. Farem un ràpel de 25 metres per la cara oest i després farem la via Jesús Carruesco. Tornarem a baixar en ràpel per la cara oest.

Descens: des del ràpel encara haurem de baixar uns 10 metres més i d'aquí anirem a la dreta (mirant a la roca) fent un flanqueig, seguirem per una aresta direcció sud, fins que arribarem amb una especie de collet i baixarem a la cara est, i d'aquí anirem seguint com podem fins a trobar les fites de pujada. Baixada bruta on cal anar en compte en alguns trossos.

Material: 10 cintes exprés i un joc d' Aliens.