dimecres, 10 de maig del 2023

Ripollès - Coll Roig - Via Només hi ha Funcionaris i Jubilats - 9/05/2023

El nom de la via és el que hi ha entre setmana escalant, cada cop som més els que aprofitem els dies laborals per anar a escalar. Costa trobar llocs sense gent, però avui ho hem ensopegat, hem tingut tot Coll Roig per nosaltres, tot un luxe.......

Us deixem la nostre ressenya de combinació de vies, es poden fer moltes combinacions més i totes seran bones i força divertides. Avui el principal objectiu era fer la via " Només hi ha Funcionaris i Jubilats", tots quatre estàvem en aquest col.lectiu.

L'Ita comença i ben aviat es dona compte que els passos són llargs i que algunes presses li costen d'arribar, tot i així seguix molt bé fins a la reunió.

L'Arseni ens va al darrera resolvent els passos amb màxima solvència.

Arribant a la reunió li haig de donar tota la raó que hi ha passos ben llargs.

La primera reunió.

L'Arseni arribant a la primera reunió

Només començar ja es veu que el segon llarg tindrà passos ben atlètics.

Encarant el tram més difícil, sort que la roca és espectacular.

L'Ita començant a sortir de la primera reunió, de segona aconseguix fer tot el llarg net.

En Ferran "apretant" fort per entrar a la 1ª reunió.

Aquest llarg és sensacional i permet fer bones fotos.

Ara si que toca "apretar"

Ara ja és molt més fàcil

L'Arseni atacant el segon llarg

sortint del pas més difícil .

En Ferran tornant "apretant" fort, sembla que això li està agradant.

L'Ita a la Via Malalts de Roca.

Entrant a la reunió sota el diedre.

Atacant el diedre, un llarg molt ben trobat.

L'Ita assegurant ben atenta.

Mentre l'Arseni gaudint d'allò més en aquest llarg ple de canaleres de l'aigua.

Entrada al diedre que comença estar polida.

Iniciant el darrer llarg de la via Derzu Uzala

Foto cim

l'Arseni en els darrers passos de la via.

Mentre assegura a en Ferran ens fem una foto de record del cim.

Ara anem a dinar a un restaurant que ens ha recomanat a Campdevànol.

Aproximació: Des de Campdevànol agafarem la carretera GI-401 en direcció el Coll de Merolla, creurem el poble de Gombrèn i a 2,5 quilometres agafarem la trenca a la dreta que porta a Montgrony i a Castellar de N'hug. A cap d'una estona trobarem un desviament que porta al Montgrony. Poc abans d'arribar trobarem un desviament a l'esquerra que passant pel costat del Refugi de Planelles ens portarà fins el Coll Roig. Els darrers quilometres per pista que cal tenir cura.

Deixem el cotxe a Coll Roig, i veurem que surt un camí que ens portarà sense problemes a peu de via. Veureu que tot està molt net i conservat, svp deixeu-ho igual o millor que ho heu trobat.

La Via: Només hi ha funcionaris i Jubilats és un itinerari de 2 llargs molt ben trobats, equipada amb sellaments, una roca excepcional, i uns passos exigents, sobre tot en la part final del segon llarg. Després podeu baixar en ràpel per la mateixa via, o sortir per dalt per qualsevol de les vies que van el cim. Nosaltres hem fet una combinació amb l'idea de passar per tres vies.

1er. llarg: 30 metres. V, V+.  llarg de placa amb passos llargs però molt bonics, per entrar a la reunió haurem de superar un ressalt per la dreta on trobarem els passos més difícils de la tirada.

2on llarg: 30 metres. V, V+, 6a, 6a+ (Ao), V+, V.  començarem amb passos atlètics i cada cop s'anirà posant més vertical fins arribar un diedre on trobarem els passos més difícils de la tirada, un cop superat, ja per terreny més fàcil fins a la reunió. Fins aquí la via Només hi ha Funcionaris i Jubilats.

3er llarg: 25 metres, II. Caminant. Fem una mica de cresta fins que troben una reunió, baixem fins a la canal i després seguim uns metres fins la reunió de Malalts de Roca.

4art llarg: 25 metres. IV, V, V.  Pugem per les canals fins que haurem de sortir per l'esquerra, uns metres fàcils i ens trobarem un petit ressalt que un com superat arribarem a la reunió.

5è. llarg: 25 metres.  V, IV. Superem un diedre amb passos atlètics i molt bonics. Després pujarem uns metres caminant fins a la reunió de la via, Derzu Uzala.

6è llarg: 35 metres. IV, V-, IV.  Pujarem per un esperó amb passos bonics, al mig trobarem una placa molt bonica, un cop superada seguirem amb la mateixa tònica de l'inici fins a la reunió en el cim.

Descens: Ràpel de 30 metres per la vessant nord i després seguirem per un camí que ens portara al Coll Roig.