dimecres, 31 de maig del 2023

Sant Llorenç de Montgai - Paret del Pont -Est - Via Haber-la Aila - variant La Meiga - 30/05/2023

El dia 28/5 en Joan Asín va fer una piulada d'una nova via a la Paret del Pont, i ràpidament la vàrem posar amb les pendents per veure si en els propers dies hi podíem fer una escapada.

El dilluns a darrera hora convencem a l'Arseni perquè vingui amb nosaltres, així que per evitar una possible mullada marxem ben aviat.

A primera hora del matí, les aigües estan súper tranquil·les i no m'en puc estar de fer un altre cop aquesta fotografia.

Aproximació ben curta, escassos 200 metres des del pont.

Un cop fem els primers metres de la via trobem el seu nom perfectament rotulat en una pedra. (Foto Arseni)

Un cop superats els dos primers metres entrarem en un diedre força bonic. (Foto Arseni)

Els passos són atlètics i divertits, però la roca es un xic arrodonida i fa que t'ho haguis de mirar una mica. (Foto Arseni)

l'Ita començant els primers metres, on encara podreu veure restes d'una barrinada. (Foto Arseni)

Iniciant el segon llarg

Entrant a la segona reunió.

Tram on haurem de vigilar la roca per la part dels peus.

Un pas de bloc a l'inici del tercer llarg, després de provar-ho per aquí i per allà, acabo fer un pas Ao. (Foto Arseni)

La segona reunió.

Després del pas de bloc entrarem en un diedre que la llàstima és que és massa curt. (Foto Arseni)

L'Arseni en el diedre.

El quart llarg el podrem fer recte amunt per una placa molt bonica o per l'esquerra, si sortim recte amunt farem la variant La Meiga, des de sota és veu més bonic i interessant sortir vertical.

El darrer llarg, superant un pas de bloc. (Foto Arseni)

Després ja menys difícil fins el cim.

Apurant el pas de bloc. (Foto Arseni)

Ha anat bé matinar, doncs eren les 11 del matí i ja estàvem a dalt.

Aproximació: des de Camarasa agafarem la carretera que va a Sant Llorenç de Montgai i la seguirem fins arribar al pont, uns metres abans trobarem un bon aparcament per deixar-hi el cotxe. Després creuarem el pont i agafarem una pista a la dreta  i a uns 150 metres ja veurem un diedre amb químics.

La via: recentment en Josep Mª Escart, Agusti Sans i Josep Godoy, han explotat la cara est de la Paret del Pont amb vies ben equipades i amb trams bonics i altres que no tant, doncs aquesta és similar a les altres vies. Si aneu a buscar terreny d'aventura, verticalitat, i ambient, no hi aneu doncs aquestes vies estan en un terreny que dona pel que dona. Concretament aquesta via té uns trams molt bonics, i altres que les cordes s'arrosseguen per terra, trams de bastant bona roca amb altres  que per més que es faci la via sempre seran dolents. Cal valorar si en el conjunt us agrada o no. A nosaltres, ens ha deixat indiferents.

1er. Llarg: 20 metres.  V, V+, V. Caminant. 5 químics. Des de la pista pujarem un parell de metres per roca treballada per les barrinades per entrar en un diedre prou bonic equipat en químics que si aneu amb mosquetons petits millor, doncs estan molt entrats els químics. Després arribareu en un bancal que caldrà creuar caminant fins un gran bloc on hi ha la primera reunió.

2on. Llarg: 25 metres. III, IV, V. 6 parabolts i 1 químic.  Sortim per terreny molt fàcil fins una placa on hi trobarem dos ponts de roca molt junts, seguirem verticals i després anirem en diagonal a l'esquerra, abans d'entrar a la reunió trobareu un pas amb bona pressa de mans i molt descompost pels peus. Això si, molt ben assegurat.

3er. Llarg: 30 metres. 6a (Ao,V), V, IV.  10 parabolts. Sortim per l'esquerra de la reunió, i trobarem un ressalt amb un pas de bloc, que podreu superar en Ao, com he fet jo.  Després seguirem per un diedre bonic amb una sortida a la dreta i després fareu una volta en un bloc per la mateixa dreta, per tornar a l'esquerra fins a la reunió. Compte amb el fregament de les cordes.

4art. Llarg:  30 metres,  6a (Ao / V)  V , 6a+ (Ao/V+) 6 parabolts. Nosaltres hem sortit per la variant La Meiga, veureu que les xapes són de colors verd. Sortim per la dreta a la reunió per enfilar-nos de peu sobre un bloc, després venen uns metres verticals i difícils fins una savina on un cop superada entrarem en un terreny fàcil fins sota d'un curt ressalt amb un pas molt difícil en lliure. Un cop superat ja per terreny molt fàcil fins a la reunió.

5è. Llarg: 30 metres caminant, IV, caminant. 1 parabolt.  Pujarem caminant fins que passarem un tram de roca i tot seguit ja arribarem a la reunió.

6é. Llarg: 25 metres. 6a (Ao/V) V, IV+, V, IV.  6 parabolts.  Superarem un ressalt amb un pas de bloc, i després anirem a l'esquerra, tornarem a pujar un tram vertical i altra cop a l'esquerra fins a la reunió.

Descens: des del cim seguirem unes fites en direcció nord fins un coll, després per la vessant oest fins a la carretera.

Vies obertes per: Josep Mª Escart, Agustí Sans, Josep Godoy. 5/2023.

Material: 12 cintes exprés + R. (Via totalment equipada).

1. Es veu una via prou interessant, me l'apunto, pe`ro si no canvia el temps per la tardor millor oi?

1. Ho hi vas ben aviat al matí, o a la tarda, doncs la calor ja comença apretar.