dissabte, 13 de maig del 2023

Montserrat - Paret de la Codolosa - Via Campions 13/05/2023

Per aquest dissabte, la previsió no era massa bona, així que quedem amb la Laura i l'Alex per anar a la Paret de la Codolosa per veure si podrem fer alguna cosa.

Després hem vist que hi havia molts escaladors que havien pensat al mateix, doncs hi havia moltes cordades que estaven penjats a les vies d'aquest entorn.

Encara no ens havíem posat els peus de gat i ja han començat a caure quatre gotes.

Si bé, al principi ni ha mullat pràcticament la roca, després s'ha animat un xic més, per sort, tot seguit  ha parat i hem pogut arribar a dalt força bé.

El darrer cop vaig passar aquest segon llarg amb un pas d'Ao, avui però, ja he fet un pas d'estreps d'entrada i després si que ja he anat fent.

L'Ita arribant a la segona reunió, al fons l'Alex està en el primer llarg.

La Laura en el segon llarg.

Avui ens hem salvat per la campana i encara hem pogut fer una via, així que marxem cap a casa ben contents.

Aproximació: Des de l'urbanització de Collbató pujarem per la Dracera del Fray Garí fins que trobarem una trenca a mà dreta que ens portarà al peu de la Paret de la Codolosa. La via comença just a l'esquerra de tot.

La Via: itinerari de 3 llargs, equipat,  en línia a les altres vies del voltant. Recomanable.

1er. llarg: 35 metres, IV, V, III, IV.  Pujarem per l'esquerra d'un gran bloc fins arribar al primer parabolt, després seguirem per un terreny vertical amb bons forats. Un cop superat seguirem per terreny més fàcil fins a la reunió.

2on. llarg: 20 metres. 6a o Ae/Ao, V+, V.  Farem 1 pas Ao per sortir d'un petit tram balmat, i després seguirem escalant per una placa plaent fins a la reunió.

3er. llarg: 25 metres.  IV+.  Sortim rectes de la reunió fins una savina al costat d'una llastra, ens posem sobre la llastra i anem pujant pel fil d'un esperonet fins a la reunió.

Material: 8 cintes + R

Equipament: parabolts.

Oberta per: Joan Baraldés, Miquel Haro i Joan Asín.

Descens: acabarem de pujar una mica i ja trobarem la drecera que seguirem fins a trobar el camí de pujada.

Apa a escalar que el món s'acaba i l'any també.